Life

Țara care a inaugurat o cale ferată construită parțial pe mare. Trenurile pot merge cu 350 km/h pentru că linia de alături, de 250 km//h, era prea lentă

Locul unde există o cale ferată ridicată o parte pe apă. Garniturile de tren circulă cu 350 km/h pentru că pe linia a doua viteza era prea mică.
13.12.2023 | 16:50
Tara care a inaugurat o cale ferata construita partial pe mare Trenurile pot merge cu 350 kmh pentru ca linia de alaturi de 250 kmh era prea lenta
Locul unde există o cale ferată ridicată o parte pe apă. Garniturile de tren circulă cu 350 km/h pentru că pe linia a doua viteza era prea mică. Sursa foto: thestreet.com
ADVERTISEMENT

Țara care a inaugurat o cale ferată construită parţial pe mare. Trenurile pot merge cu 350 km/h pentru că linia de alături, de 250 km/h, era prea lentă. Autoritățile au investit peste 7 miliarde de dolari pentru acest proiect grandios.

Locul unde există o cale ferată ridicată o parte pe apă. Garniturile de tren circulă cu 350 km/h pentru că pe linia a doua viteza era prea mică

Locul unde există o cale ferată ridicată o parte pe apă. Garniturile de tren circulă cu 350 km/h pentru că pe linia a doua viteza era prea mică din cauza curbelor mult prea mari care nu permiteau călătorii cu viteze uriașe.

ADVERTISEMENT

Planul a fost finalizat de curând și se află în China, unde s-au cheltuit aproximativ 7,4 miliarde de dolari. Calea ferată are o lungime de 277 km, în timp ce o porțiune a fost ridicată pe mare. Este vorba de o distanță de 19,9 km.

Porțiunea aceasta trece prin golful Meizhou și este cea mai impresionantă parte a construcției. Trenul merge pe un pod remarcabil pe o distanță importantă. Operatorul de stat, China Railway, a anunțat că această rută face legătura între China și Taiwan.

ADVERTISEMENT

Rețeaua de cale ferată este situată în paralel cu alta, pe care trenurile se deplasează cu maxim 250 km/h. Autoritățile au fost de părere că aceasta este mult prea lentă și de aici a plecat ideea celei pe care se circulă cu 350 km/h.

Această nouă magistrală feroviară conectează mai multe orașe din China. Cele mai mari dintre acestea sunt Fuzhou şi Xiamen. Potrivit CNN, primul tren care circulă cu viteza de 350 km/h a fost inaugurat în urmă cu puțin timp.

ADVERTISEMENT

China, campioană la capitolul construcții impresionante

China este de ceva vreme campioană la capitolul construcții impresionante. Pe această nouă cale feroviară locuitorii au la dispoziție 84 de poduri şi 29 de tunele. Toate acestea acoperă 85% din toată distanţa de 277 km a căii ferate.

Concret, călătorii trec prin 235 km de poduri şi tunele în total, construite de autorități ca aceștia să folosească o cale ferată alternativă, mult mai rapidă. Pentru construcție au fost folosiți roboți inteligenți și oțel rezistent la coroziune.

ADVERTISEMENT

Oțelul aflat pe secțiunile de cale ferată din apă este unul prietenos cu mediul înconjurător. În altă ordine de idei, guvernul chinez a anunțat că proiectele de infrastructură nu se vor opri aici. Politicienii au anunțat încă din 2016 inițiativa feroviară „Opt linii orizontale și opt verticale”.

ADVERTISEMENT