News

Țara din UE care luptă cu Shrinkflaţia, cea mai comună înșelătorie din supermarketuri. Ce obligații au retailerii

Shrinkflaţia, cea mai comună înșelătorie din supermarketuri, câștigă tot mai mult teren în Europa. Un stat UE a emis o lege împotriva acestei practici.
21.04.2024 | 16:46
Tara din UE care lupta cu Shrinkflatia cea mai comuna inselatorie din supermarketuri Ce obligatii au retailerii
Ce este Shrinkflaţia. Țara din UE care obligă marile lanțuri de magazine să avertizeze cumpărătorii. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

În prezent, Shrinkflaţia a devenit cea mai comună înșelătorie în supermarketurile din toată lumea. Practica a devenit o problemă reală în numeroase țări, atât pentru consumatori, cât și pentru autorități.

Ce este Shrinkflaţia. Țara din UE care obligă marile lanțuri de magazine să avertizeze cumpărătorii

În ultimii ani, majoritatea companiilor din sectorul bunurilor de larg consum au pus la cale metode de a ascunde faptul că îşi forţează consumatorii să plătească aceeaşi sumă pentru o cantitate mai mică.

ADVERTISEMENT

Astfel, retailerii dau noi forme sticlelor şi cutiilor, subţiază bureţii de curăţare sau reduc dimensiunea pungilor cu snacks. Clientul plătește aceeași sumă, dar pentru o cantitate vizibil redusă.

Acest procedeu de înșelare a cumpărătorului a căpătat un nume: Shrinkflaţia. În unele state din Uniunea Europeană, autoritățile încearcă să-l stopeze sau, în cel mai bun caz, să-i facă pe clienți conștienți de practica magazinului.

ADVERTISEMENT

Primul stat european care a luat măsuri efective este Franța. Din luna iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum a fost redusă într-un mod care duce la creșterea prețului unitar.

Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire, într-un comunicat emis vineri, scrie NYTimes.

ADVERTISEMENT

De asemenea, Guvernul de la Paris îi încurajează pe cumpărătorii să acționeze ca informatori. ”Cei care au îndoieli cu privire la prețul pe unitatea de măsură afișat pe rafturi să îl semnaleze autorităților prin intermediul aplicației de raportare a consumatorilor din Franța”, recomandă autoritățile din Hexagon.

Cel mai mare lanț de magazine din Franța, informări privind Shrinkflaţia

Deși mai sunt luni bune până la intrarea în vigoare a reglementării, cel mai mare lanț de supermarketuri din Franța, Carrefour, a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse.

ADVERTISEMENT

Reprezentanții magazinului au instalat semne portocalii strălucitoare în fața sticlelor de Pepsi, chips-uri Lays și o varietate de alte alimente ale căror ambalaje sunt suspect de mai mici decât erau înainte.

ADVERTISEMENT