News

Țeapa pe care românii o dau din ce în ce mai des când mănâncă la restaurant. Patronii s-au săturat

Care este țeapa pe care tot mai mulți români o dau la restaurant. Un Comisar al Protecției Consumatorilor dezvăluie noua ”strategie” a oamenilor pentru a scăpa de plată.
30.09.2023 | 17:57
Teapa pe care romanii o dau din ce in ce mai des cand mananca la restaurant Patronii sau saturat
Patronii de restaurant, sătui de țeapa pe care o dau tot mai mulți românii după ce mănâncă. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Reprezentanții Protecție Consumatorilor dezvăluie care este țeapa pe care românii o dau din ce în ce mai des când mănâncă la restaurant. Prin acest tertip, oamenii scapă de plata consumației.

Patronii de restaurant, sătui de țeapa pe care o dau tot mai mulți românii după ce mănâncă

De regulă extrem de ingenioși, românii au descoperit o nouă metodă prin care scapă de plata consumației la restaurant. Probabil supărați pe HoReCa pentru faptul că prețurile din acest sector au crescut considerabil, foarte mulți români au găsit soluția să nu mai plătească după ce mănâncă.

ADVERTISEMENT

Acest aspect a fost dezvăluit recent de Comisarul șef adjunct al Protecției Consumatorilor Buzău, Cornelia Galer. Aceasta afirmă că au apărut consumatorii care nu plătesc.

Pentru a scăpa de plată, aceștia merg la restaurant ”înarmați” cu pliculețe în care pun păr, unghii sau muște. Au un mod de acțiune bine gândit pentru a-i ajuta să pară credibili.

ADVERTISEMENT

Astfel, ei consumă trei sferturi din porție și apoi ”pun din pliculeț ce trebuie”. Sesizând aceste ”erori” grave, reprezentanții restaurantelor îi scutesc pe clienți de plata meniului. Aceeași Cornelia Galer mai punctează că, de cele mai multe ori, astfel de reclamații în care clienții se plâng de calitatea mâncării sunt întemeiate, însă există și cazuri cu ”pliculețul”.

De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamații. Sunt și unele neîntemeiate. Ca să înțelegem așa cam ce se întâmplă în piață, s-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind.

ADVERTISEMENT

Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări a reclamațiilor, adică de regulă sunt persoane care au asupra lor pliculețe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai știu eu ce, se duc în restaurante sau pe terase, comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeț ce trebuie, face poză, face reclamație”, a precizat Cornelia Galer, citată de Agerpres.

Tinerii, cei mai predispuși să recurgă la astfel de gesturi

Clienții care recurg cel mai mult la astfel de metode sunt persoanele tinere. După ce se victimizează prin această, ei beneficiază gratuit de masa la restaurant. În unele cazuri, primesc contravaloarea consumației.

ADVERTISEMENT

Marea majoritate a consumatorilor sunt de vârste tinere, 20 de ani, poate puțin peste. Ei preferă să recurgă la niște metode mai puțin ortodoxe cu scopul de a nu plăti consumația. O cină, sau un prânz, în care merg la restaurant, consumă o jumătate sau o treime sau chiar trei sferturi din porția pe care au comandat-o, după care reclamă faptul că în farfuria lor au apărut diverse obiecte, fire de păr, o bucățică de unghie, o muscă, un vierme.

Operatorul economic, pentru a încheia amiabil spețele pe care consumatorii le reclamă, rambursează contravaloarea acestor consumații”, a mai explicat Cornelia Galer.

ADVERTISEMENT