Pe măsură ce bateriile ce echipează automobilele devin din ce în ce mai performante, companiile concep modele și automobile de dimensiuni mai mari, astfel că în 2022 vor fi disponibile mai multe mașini de tip SUV (sport utility vehicle).
Site-ul topelectricsuv.com a prezentat modelele electrice care ar putea fi lansate în cursul acestui an.
Xpeng Motors intenționează să facă din G9 „nava-amiral” a companiei. Modelul este dotat cu un computer de bord XPILOT 4.0, care ajută șoferul să conducă de la pornire până în momentul parcării. Compania chineză vrea să vândă acest model îndeosebi peste granițele Chinei.
Compania japoneză va lansa acest model pe piața americană în primăvara acestui an, în două variantă de motorizare, una cu 150 kW (201 cai putere), cealaltă de 160 kW (214 cai putere). Prima variantă va avea o autonomie de până la 400 de kilometri.
A fost conceput special pentru preferințele clienților care se orientează cătrre modele crossover/SUV cu motorizare exclusiv electrică. Compania vrea să reediteze cu acest model succesul pe care l-a avut cu Zoe. Autonomia maximă va ajunge la 470 km, iar motorizarea cea mai puternică permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde.
Modelul este dubiță pentru pasageri cu dotări superioare față de Mercede Citan și a fost conceput pentru piața europeană. Autonomia va fi de 260-290 de kilomentri. Ca și Citan, este o variantă modificată a Renault Kanggoo E-Tech, fiind produs în aceeași fabrică. Va fi disponibil la vânzare în ultima parte a anului.
Este varianta de producție a modelului-concept Lexus LF-Z Electrified. Producătorul a anunțat o autonomie de 600 km și o accelerare de la 0 la 100 km/h în numai 3 secunde.
Modelul este deja disponibil în Coreea de Sud, urmând să fie comercializat din primăvară și în Statele Unite. Producătorul speră ca modelul să fie un succes datorită încărcării ultrarapide a bateriei, posibilitatea încărcării wireless, recunoașterii faciale, oglinzilor virtuale ș.a.
Este un SUV compact creat de General Motors pentru a concura cu Volkswagen ID.4. Are un design mai sportiv prin comparație cu predecesorul său ICE Equinox. A fost deja prezentat public în luna ianuarie, însă va fi disponibil la vânzare din 2023, la un preț de bază de circa 30.000 de dolari.
Deși mașinile decapotabile compacte au avut un succes limitat în ultimii ani, Volkswagen pregătește lansarea unui nou model de acest tip, după VW T-Roc Cabriolet în 2019. Herbert Diess, șeful companiei, a spus că o decapotabilă va fi produsă la fabrica din Osnabrück. Prezentarea publică a acestui model ar putea avea loc la Salonul Auto de la Paris din acest an.
Modelul va fi comercializat în Marea Britanie în perioada următoare, fiind o conversie a modelului Korando, cu un motor de 140 kW. Publicul-țintă este alcătuit din clienții care au nevoie să se deplaseze zilnic pe distanței relativ mici, pentru a ajunge la locul de muncă. Va fi disponibil în trei variante cu prețuri de la 30.500 la 38.000 de lire sterline.
Este o mașină-concept care anunță un viitor model produs de către Mercedes. Mașina include tehnologii de ultimă oră și este cel mai aerodinamic model creat vreodată de către Mercedes-Benz. Cu un motor de 150 kW, automobilul are o autonomie estimată de aproape 1.000 de kilometri.
Este vorba de a doua generație a modelului deja existent, cu schimbări notabile mai ales la interior. De asemenea, producătorul a anunțat o motorizare mai puternică decât cea disponibilă în momentul de față.
Conceptul va fi prezentat în acest an, speculându-se că ar putea fi înlocuitorul lui Chevrolet Silverado pe piața din America de Nord. Autonomia anunțată ar putea fi de circa 640 de kilometri.
Este varianta pur electrică a mașinilor din Seria 7, iar acest sedan a fost conceput să concureze cu Mercedes EQS și Tesla Model S. Vor fi disponibile trei variante de alimentare electrică, cu autonomii cuprinse între 500 și 700 de kilometri.
Este una dintre cele mai așteptate automobile ale anului 2022, fiind varianta electrică a legendarului model Volkswagen Microbus. Se estimează că va fi un succes pe măsură ce restricțiile provocate de pandemia de Covid-19 vor fi ridicate, iar familiile mari își vor relua călătoriile. Autonomia este de aproximativ 500 de kilometri.
Este varianta coupe a Enyaq iV care a fost lansată în 2020. Are un design exterior mai sportiv și mai aerodinamic decât varianta de bază. Are două variante de alimentare, iar autonomia maximă este de 545 de kilometri. Este remarcabil spațiul interior, de 570 de litri, cu numai 15 litri mai puțin față de cel al variantei SUV.
Modelul este o alternativă cu zero emisii pentru Mercedes GLS. Dotările sunt de top cu deschidere automată a ușilor și display cu realitate augmentată, printre altele. Autonomia maximă este de 600 de kilometri și va fi comercializat în Statele Unite din acest an.
Modelul se vrea un concurent direct pentru Tesla Model Y, fiind un SUV electric de mărime medie. Noul Q5 oferă trei rânduri de locuri în două variante: 2+3+2 sau 2+2+2. Autonomia oferită de baterii este de 560 km, iar prețul de bază este de circa 63.000 dolari. Modelul este destinat pieței din China, Audi neavând deocamdată planuri să-l comercializeze în Europa sau Statele Unite.
Este primul model electric al companiei japoneze, fiind dezvoltat în colaborare cu Toyota. Pe același segment de piață va rivaliza cu Volkswagen ID.4 și Nissan Ariya. Cele două variante de motorizare conferă o autonomie între 400 și 480 km.
Automobilul concept în baza căruia va fi produs a fost prezentat public încă din 2021, iar pe piața din Europa va fi lansat în ianuarie 2023. Autonomia maximă este de 430 de kilometri pentru varianta cu un singur motor, însă pe termen lung se preconizează și o variantă cu două motoare.
Automobilul-concept conține tehnologiile pe care Chrysler vrea să le utilizeze pe modelele sale electrice ce vor fi disponibile începând cu anul 2025. Airflow are două motoare de 150 kW fiecare, unul în față și unul în spate. Bateria permite o autonomie de circa 640 km la o singură încărcare.