Un asteroid de trei ori mai mare decât Statuia Libertății se îndreaptă spre orbita Pământului. Va ajunge la 22 septembrie
31.08.2021 | 11:22
Un asteroid cu o dimensiune de trei ori cât cea a Statuii Libertății va intra pe orbita Pământului la 22 septembrieSursa foto: DailyStar.co.uk

Asteroidul, denumit de NASA 2021 NY1, călătorește cu o viteză de 32.190 km/h. Acesta va intra pe orbita pământului peste trei săptămâni.

Corpul ceresc va trece pe lângă planeta noastră la o distanță de 1.497.473 kilometri. Ca o comparație, Luna se află la o distanță de 384.400 de kilometri față de Terra.

Asteroidul 2021 NY1 are un diametru de 130-300 metri. Diametrul Statuii Libertății este de doar 93 de metri, scrie DailyStar.

Un alt corp ceresc va trece pe lângă Terra miercuri, 1 septembrie. Asteroidul, numit 2021 QC1, are un diametru mai mic, de 71-160m.

Cu toate acestea, viteza se care se deplasează este una ceva mai mare, de aproximativ 46 115 km/ h. Se estimează că va trece la o distanță de 4.800.000 kilometri de Pământ.

NASA studiază un total de 17 corpuri cerești care se vor apropia de planeta noastră. La începutul acestei luni, un studiu a arătat că a crescut posibilitatea ca un corp ceresc să lovească planeta până în anul 2300.

Acesta poartă denumirea de Bennu și a fost descoperit în anul 1999. Este unul dintre cei mai periculoși asteroizi cunoscuți din sistemul solar.

Roca spațială de tip C este considerată un „obiect potenţial periculos” pentru viața pe Pământ. Diametrul său este estimat la aproximativ jumătate de kilometru.

Ce șanse sunt ca Bennu să lovească Pământul

Deși noile studii au arătat că probabilitatea unui impact cu Terra a crescut, șansele ca acest lucru să se întâmple sunt foarte scăzute. Oamenii de știință au transmis că există o probabilitate de aproximativ 0,037%.

Potrivit unui comunicat al NASA, studiul prin care s-a calculat mișcările asteroidului a folosit informații furnizate de nava OSIRIS – REx. Experții au reușit să elimine unele scenarii, dar au crescut probabilitatea generală de impact pentru data de 24 septembrie 2182.

Nava OSIRIS – REx și-a petrecut ultimii doi ani în apropierea corpului ceresc. Au fost colectate informații cu privire la dimensiunea, forma, rotirea și traiectoria orbitală. Misiunea s-a încheia la data de 10 mai 2021, când respectiva navă și-a început călătoria înapoi spre Pământ. Sosirea acesteia este estimată pentru septembrie 2023, când sunt așteptate mostre de rocă și praf.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 853. 32 pagini + CD Armin Nicoară. Doar 10 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri