Un elev care a primit inițial nota 6 a obținut 10 după contestație. Cum a fost posibilă o asemenea greşeală

Flaviu Popa   
în HotNews
29/06/2020, 15:26
Un elev care a primit inițial nota 6 a obținut 10 după contestație. Cum a fost posibilă o asemenea greşeală
Atac frontal la adresa Ministerului Educației după publicarea subiectelor de la Evaluarea Națională. Sursa foto - hepta.ro

Situație incredibilă în România, unde un elev a luat nota 10 la matematică după contestații, deși inițial primise nota 6.

Cazul nu este singular, existând mulți alți elevi care au câștigat patru puncte în plus după contestație.

Radu Gologan, președintele Societății Române de Științe Matematice, crede că diferența dintre nota primită înainte și după contestație este inexplicabilă.

Situație incredibilă la Evaluarea Națională, după contestații

Elevii au susținut, în acest an, în condiții speciale examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională, însă notele obținute după depunerea contestațiilor zdruncină serios încrederea în sistemul educațional.

În acest an, elevii au primit notele anonim, în baza unui cod primit la finalul probelor scrise. În aceste condiții, tinerilor li s-a asigurat dreptul la intimitate, însă au fost ridicate mari semne de întrebări asupra corectitudinii notelor primite.

Fără a acuza pe nimeni de lucruri necurate, Radu Gologan crede că aceste inadvertențe între note sunt vina exclusiv a profesorilor corectori, lipsiți de experiență.

Nu doar la matematică au existat astfel de situații abusrde, ci și la alte materii. Pe lângă elevul care a luat nota 6 la matematică, după care a obținut 10 după contestație, au existat cazuri în Brașov unde mai mulți elevi și-au „îmbunătățit” nota cu 4 puncte la Limba germană după contestație.

Mai șocant e cazul unui elev care luase nota 2.50 la matematică, dar a obținut 7.90 după contestaie.

Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic. Poate că greșelile sunt în altă parte, nu în calitatea răspunsurilor copiilor. Poate la trecerea notelor. La matematică se acceptă 0,5 maxim de diferență în situații de interpretare.

Când se recorectează, diferențele sunt mai mici de 0.25. Nu există nicio explicație. La matematică astfel de diferențe sunt incredibile….Poate profesorul nu are experiență și nu îi acordă copilului dreptul de a interpreta sau să dea o altă demonstrație. Categoric ar trebui văzut…dacă sunt din vina profesorilor este o problemă mare“, a explicat Radu Gologan, conform Digi 24.

76.2% dintre elevii care au susținut examenele în acest an la Evaluarea Națională au obținut medie de trecere. Procentajul a crescut după rezolvarea contestațiilor, lucru remarcat de reprezentanții Ministerului Educației.

Închide ×