Fotbal international

Un jucător a căzut în gol 30 de metri de pe podul morţii de la Genova. “Nu am nicio zgârietură”

15.08.2018 | 12:57
Un jucator a cazut in gol 30 de metri de pe podul mortii de la Genova Nu am nicio zgarietura

Un jucător italian a căzut în gol 30 de metri de pe podul morţii de la Genova şi a supravieţuit absolut miraculos. Fostul portar al lui Cagliari, Davide Capello, a povestit pentru Sky TG24 momentele incredibile prin care a trecut în acele secunde când maşina sa s-a prăbuşit în gol aproximativ 30 de metri şi a avut uriaşa şansă de a nu se duce, aidoma celorlalte vehicule, până în fundul hăului, adică 70 de metri.

“Maşina mea a plonjat, dar s-a blocat undeva. E un miracol că sunt în viaţăMai întăi am auzit un zgomot, apoi totul a căzut. Maşina mea s-a prăbuşit în gol 30 de metri, dar s-a blocat între coloane şi piatră. E incredibil, nu am nici măcar o zgârietură. Mergeam des pe pod, e unul dintre cele mai aglomerate din ţară. Am văzut strada spărgându-se în faţa mea. A fost un şoc imens. Nu ştiu cum a putut maşina mea să nu fie zdrobită”.

Un jucător a căzut în gol 30 de metri de pe podul morţii de la Genova. Un altul a trecut podul cu zece minute înaintea tragediei

Davide Capello nu este singurul fotbalist care a driblat moartea pe podul groazei. Cu maxim zece minute mai înainte să se producă tragedia, unul dintre foştii jucători ai lui Mircea Lucescu, Domenico Criscito, a trecut cu maşina pe acest pod, reuşindă să îl străbată nevătămat. El a postat mai întîi o imagine cu condiţiile meteo nefvorabile, ploaie puternică, apoi un mesaj prin care îşi informa toţi cunoscuţii despre faptul că este bine el şi familia şi îşi exprima deplina compasiune pentru familiile victimelor tragediei.

Podul Morandi, cunoscut şi ca “Podul Brooklyn” al Genovei, trece peste un curs de apă, peste calea ferată şi o serie de blocuri de locuinţe şi depozite, la o înălţime de circa 45 de metri, constituind o legătură-cheie între autostrada Milano-Genova şi autostrada care leagă Genova de Franţa. De regulă este intens circulat. Prăbuşirea s-a produs cu puţin înainte de ora prânzului, pe timp de furtună, iar unii martori au afirmat că s-a fisurat după ce a fost lovit de fulger, informaţie ce nu a fost confirmată de şeful agenţiei italiene pentru protecţia civilă, Angelo Borrelli.

Federaţia şi Liga nu au decis încă dacă vor amâna partidele pentru Sampdoria şi Genoa

Acesta a menţionat că pe pod se aflau în momentul accidentului 30-35 de maşini şi trei camioane, dar aparent podul nu a căzut peste clădiri locuite.Acum doi ani, un profesor de inginerie de la universitatea Genova, Antonio Brencich, a spus despre acest pod că este un “eşec al ingineriei”, cu “foarte mari costuri de întreţinere”, a menţionat dpa.

Până la finele anilor 90, podul inaugurat în 1967 a costat în termeni de lucrări de întreţinere circa 80% din costurile totale de construcţie, a declarat Brencich pe postul local Primocanale.Autorităţile au în vedere în prezent construirea unei noi secţiuni de autostradă, cunoscută ca “Gronda” şi care ar face redundant podul Morandi, dar care întâmpină opoziţia militanţilor pentru protecţia mediului şi a altor activişti locali. Deocamdată forurile fotbalistice din Italia nu au decis ce se va întâmpla în privinţa primei etape, programate în acest weekend, mai ales asupra partidelor celor două reprezentante ale oraşului Genova, Sampdoria şi Genoa, însă există premise serioase ca jocurile acestor două echipe să fie amânate, lucru considerat firesc şi de suporterii lor.