Deși ar fi trebuit dată în folosință în aprilie, cel puțin potrivit Metrorex, stația de metrou Tudor Arghezi, care prelungește cu 1,6 kilometri magistrala Pipera-Berceni, nu a intrat nici acum în circuitul normal de călători.
Lucrările la stație au fost finalizate anul trecut, în decembrie. Potrivit anunțului Primăriei Sector 4, noua stație urmează să fie dată în folosință cel târziu la jumătatea lunii noiembrie.
”Urmare a întâlnirilor de lucru, ce au avut loc recent între primarul Sectorului 4, Daniel Băluță și reprezentanții Ministerului Transporturilor și ai S.C. Metrorex S.A., a fost agreat un calendar de activități punctuale, la finalul cărora, mai exact, în data de 15 noiembrie cel târziu, stația ‘Tudor Arghezi’ să fie dată în folosință.
Tot atunci, stația de metrou construită de către comunitatea Sectorului 4 va deveni un punct multimodal de transport, fiind conectată direct, printr-un tunel pietonal subteran, cu parcarea etajată din apropiere, unde oamenii care vin din afara orașului își pot lăsa mașinile în siguranță, pentru a-și continua călătoria către centrul Capitalei folosind metroul”, a anunțat Primăria Sectorului 4.
Investiția pentru realizarea stației s-a ridicat la 50 de milioane de euro. Banii, proveniți din fonduri nerambursabile au fost accesați de o asociere între Primăria Sectorului 4 şi Metrorex.
Noua staţie are, împreună cu linia de legătură, o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 şi Şoseaua de Centură, potrivit datelor citate de Ziarul Financiar. Lungimea totală a traseului este de 1,6 kilometri.
Staţia, construită la nivel suprateran, are un regim de înălţime de P+2E. De asemenea, este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. ”Mai mult, accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere”, a precizat Primăria S4.
În apropierea stației a fost proiectată o nouă parcare de tip PARK&RIDE, cu o capacitate de 300 de locuri, pentru autoturisme, motociclete şi pentru persoane cu dizabilităţi.
“Toate aceste investiţii au fost realizate pentru a dezvolta infrastructura de metrou, un mijloc de transport nepoluant şi sustenabil, care să interconecteze în viitor localităţile din zona de sud a Capitalei şi care să reducă poluarea prin diminuarea numărului de maşini care intră în traficul rutier bucureştean”, au transmis oficialii Primăriei S4.