News

STS a înființat numărul 119 pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor. Apelul este gratuit

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat, miercuri, 5 ianuarie, că a încheiat toate procedurile de înființare a numărului 119, pentru sesizarea cazurilor de abuz asupra copiilor.
05.01.2022 | 17:46
STS a infiintat numarul 119 pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor Apelul este gratuit
119, numărul la care se pot sesiza abuzurile asupra copiilor. Sursa foto: Humanium
ADVERTISEMENT

Numărul 119, înființat de STS, presupune apel gratuit, din orice rețea de telefonie, fie fixă sau mobilă. Un call center va fi disponibil 24 din 24 pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor.

La apel vor răspunde consilierii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului, care vor îndruma apelantul cum să acționeze.

ADVERTISEMENT

Consilierii de la asistențele sociale vor prelua apelurile la 119

”Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a operaționalizat numărul unic național 119 destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului, în cadrul programului guvernamental „Din grija pentru copii”. Numărul 119 este gratuit din orice rețea fixă sau mobilă și va fi operat de către consilierii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului.

La implementarea activităților prevăzute în programul național de suport pentru copii au participat specialiști ai STS, care au realizat analiza fluxurilor operaționale a apelurilor, au stabilit soluția tehnică și au pus la dispoziție echipamentele de comunicații necesare”, a transmis STS printr-un comunicat de presă.

ADVERTISEMENT

Reprezentanții STS mai transmit că în fiecare județ al țării va fi disponibil câte un call center pentru 119, inclusiv în cele 6 sectoare ale Capitalei.

”Pentru a putea fi raportate cazurile ale căror victime sunt copii, STS a configurat, testat și implementat soluția tehnică de tip call-center în cele 41 de județe ale țării, precum și în sectoarele municipiului București

ADVERTISEMENT

Inginerii STS au instalat în cele 47 de sedii ale direcțiilor de asistență socială și protecția copilului din țară un număr de 94 de posturi telefonice, dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor”, au mai transmis reprezentanții STS.

Poliția poate utiliza sistemul RO-Alert în cazul copiilor dispăruți

De altfel, STS i-a instruit pe consilierii direcțiilor de asistență socială cum să acorde sprijin în situația unui copil abuzat. De asemenea, prin noul serviciu, poliția poate transmite mesaje RO-Alert în legătură cu un copil dispărut.

ADVERTISEMENT

”Începând din 5 ianuarie a.c., apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii vor putea fi preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului. În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112.

Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS (…)

Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflați în situații dificile, consilierii serviciilor de asistență socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiștilor STS”, au mai comunicat cei de la STS.

119 a fost adoptat în baza Ordonanței de urgență nr. 105 din 2021 care prevede implementarea Programului național de suport pentru copii, ”Din grijă pentru copii”.

ADVERTISEMENT