Apariția primului tractor care funcționează cu un combustibil ecologic ar putea marca un moment de cotitură nu doar în agricultură ci și în industria de mașini, anunță specialiștii. Ideea este una simplă, însă are la bază foarte multă știință.
Mai exact, pentru a alimenta rezervorul noului New Holland T7 Methan Power LNG este nevoie de o turmă de 100 de vaci, de la care să se selecteze deșeurile în unități de stocare a biometanul.
Acesta este un gaz care este tratat, comprimat și transformat în combustibil lichid, care trebuie însă păstrat la o temperatură de -162 de grade, pentru a putea oferi motorului o putere mai mare decât cea diesel.
„Tractorul T7 alimentat cu metan lichid este o adevărată premieră mondială și încă un pas spre decarbonizarea industriei agricole globale și spre realizarea unei economii circulare.
De asemenea, metanul are o putere de încălzire a atmosferei de peste 80 de ori mai mare decât cea a dioxidului de carbon pe o perioadă de 20 de ani, așa că, prin eliminarea acestuia și utilizarea lui în scopuri bune, contribuim la combaterea rapidă a încălzirii globale.
Am demonstrat că valorificarea potențialului biometanului poate face ca fermele să devină independente din punct de vedere energetic și neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon”, a afirmat Chris Mann, cofondatorul companiei Bennamann, care a realizat tractorul.
Pentru a produce combustibilul lichefiat, gazul trebuie depozitat în sisteme de captare și stocare ale companiei. Acestea trebuie etanșeizate, pentru a nu scăpa în atmosferă, scrie stiripesurse.ro.
În prezent, se realizează un studiu prin care să se poată aprecia amploarea emisiilor de metan fugitiv în Cornwall (Marea Britanie), acolo unde a fost realizată prima fermă producătoare de biocombustibil din lume.
Pe viitor, biometanul ar putea fi folosit în transporturi și agricultură, acesta fiind considerat ca având un potențial enorm.