Life

Adina Buzatu și Maria Simion, despre moda bărbaților în fuste: „De undeva trebuie să începem și e foarte bine”

Adina Buzatu și Maria Simion au vorbit despre moda bărbaților cu fuste, trendul viitorului! Cele două creatoare de modă au comentat colecțiile Vuitton și Dior.
27.01.2023 | 14:15
Adina Buzatu și Maria Simion au vorbit despre moda bărbaților cu fuste. Foto: Capturi YouTube Louis Vuitton & Dior/ Instagram
ADVERTISEMENT

Cele mai recente colecții lansate de casele de modă Louis Vuitton și Dior ne arată că industria fashion este într-o continuă schimbare, una tot mai evidentă, care stârnește și câteva controverse.

Moda bărbaților cu fuste, o realitate în Occident. Ce spun Maria Simion și Adina Buzatu despre recentele colecții Vuitton și Dior

Moda bărbaților cu fustă este deja aici. În colecția pentru toamnă/ iarnă 2023-2024, cele mai multe modele masculine care au defilat pentru Dior au apărut în ținute unisex, androginismul găsindu-și un culoar de-a lungul ultimilor ani pe marile podiumuri.

ADVERTISEMENT

Creatoarele de modă Adina Buzatu și Maria Simion au comentat aceste colecții noi, cele două fiind impresionate de felul în care au gândit ținutele viitorului cele două branduri.

Adina Buzatu: „La Vuitton, am fost martorii unei explozii de culoare”

Cele două show-uri care au avut loc în urmă cu o săptămână sunt definiția exuberanței (în cazul Vuitton) și al minimalismului (Dior), susține creatoarea de modă Adina Buzatu, în exclusivitate pentru FANATIK. Întrebarea de bază este următoarea: e cu adevărat pregătită România pentru ca acest trend să fie acceptat de societate?

ADVERTISEMENT

„Tendințele nu ne surprind, ele fiind reinterpretate de la sezon la sezon, însă creativitatea noilor designeri este debordantă.

La Vuitton am fost martorii unei explozii de culoare, energie și muzică, într-o atmosferă dusă la limita euforiei. Haine supradimensionate au dominat, cu îndrăzneală, podiumul, picturi stridente au readus în prim plan jovialitatea specifică universului copilăriei, reprezentări grafice cu efecte optice halucinante au creat emoție prin culoare, mișcarea materialelor și croielile atipice”, a declarat Adina Buzatu pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Show-ul Dior „creează o atmosferă senzorială și transmite melancolie”

Buzatu remarcă strădania cu care noul designer de la Louis Vuitton, Colm Dillane, încearcă să ducă mai departe ideile lui Virgil Abloh, decedat în decembrie 2021, „Virgil a vorbit mereu, prin creațiile sale, despre importanța de a ne păstra și expune latura copilărească, reușind să își pună amprenta asupra brandului, prin picturile elaborate pe costume de haine și paltoane reinventate”, a completat Adina în analiza sa.

Cât despre show-ul Dior, Adina spune că acesta a fost minimalist, ba chiar a avut un aer ușor trist. „Se remarcă un aer ușor trist. Show-ul în sine creează o atmosferă senzorială profundă și transmite melancolie. Poți simți acel mood specific de iarnă până în măduva oaselor, Cromatica neutră este compensată prin croieli asimetrice, suprapuneri de texturi în contrast și design extravagant”, ne-a mai spus Adina.

ADVERTISEMENT

„Am văzut bărbați în fuste”

„Noul designer Kim Jones a invocat subtil o temă nautică, nu prin dungi sau linia cromatică din tendința navy clasică, ci prin materiale fluide folosite în croieli cu lărgime, care curg, prin jachete din piele lăcuită și pulovere recreate după modelul celor purtate de pescari sau prin detalii de sidef. Am văzut bărbați în fuste, bărbați în bermude extrem de largi, după modelul fustelor-pantalon, piese extrase din garderoba feminină și transpuse într-o estetică masculină prin materiale, croieli și cromatică.

Show-rile celor două case de modă, Vuitton și Dior, prezintă tendințe care trebuie să fie adaptate pentru moda de stradă. Trebuie să fim conștienți că unele colecții sunt special create pentru spectacolul de pe podium și că nu toate tendințele ajung neapărat pe stradă. Show-rile de modă, în general, transmit mesaje și trebuie luate ca sursă de inspirație, nicidecum puse în aplicare ca atare. În magazinul TRENDS by Adina Buzatu vor exista piese pentru sezonul de toamnă-iarnă 2023 adaptate de către brandurile premium pentru moda de stradă. Astfel ne asigurăm că ținutele bărbaților care iubesc moda nu trec în ridicol, ci păstrează echilibrul dintre stil și tendințe”, a adăugat Buzatu.

Maria Simion crede că România nu mai e atât de conservatoare pe cât pare: „De undeva trebuie să începem și e foarte bine”

Cum privește, însă, moda bărbaților cu fuste o altă creatoare de la noi? Frumoasa Maria Simion ne-a spus că este de-a dreptul fascinată de ceea ce a văzut pe podiumul de la Paris Fashion Week. Mai precis, ea ar fi încântată să vadă bărbați îmbrăcați cu elemente care te trimit cu gândul la ținute feminine.

Pentru Simion, faptul că bărbații pot pune o fustă pe ei nu mai e un subiect atât de wow nici la noi în țară. „Treaba asta că bărbații nu poartă fuste este deja extrem de expirată chiar și în România. În general, oamenii care vor să experimenteze încearcă tot felul de combinații. Bărbații poartă fuste și nu de acum, de niște ani buni.

Este adevărat că proporția celor care poartă fuste este mică, dar de undeva trebuie să începem și e foarte bine. Cu cât experimentăm mai mult, cu atât găsim mai ușor ce stil ne reprezintă cu adevărat”, ne-a spus Simion.

lucien laviscount
Actorul Lucien Laviscount din „Emily in Paris”, într-o ținută Louis Vuitton. Foto: YouTube

„Genul ăsta de ținute sunt purtate de bărbații care nu țin cont de părerile celor din jur”

Pornind de la glumele care au fost făcute în special pe Facebook despre feminizarea bărbaților odată cu recentele lansări de colecții marca Vuitton/ Dior, Simion are o poziție fermă. „În România, genul ăsta de ținute sunt purtate de bărbații care nu țin cont de părerile celor din jur. Sunt stăpâni pe ei, informați în ale modei și care au atitudinea potrivită pentru această escaladare de critici sau de răutăți.

România a cam depășit pragul de țară conservatoare. Suntem cum trebuie să fim și trebuie să primim cu brațele deschise orice trend, chiar dacă noi n-am purta așa ceva sau nici partenerii noștri. Marile case când lansează genul ăsta de colecții au niște studii bine făcute în spate și un public extrem de numeros la care se raportează”, a mai spus Maria Simion pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT