Doi tineri din România au gândit o afacere fabuloasă, reușind să dea lovitura. O rețetă veche de peste 300 de ani, transmisă din generație în generație, a reprezentat secretul succesului în acest caz.
Familia are o exploatație zootehnică în județul Galați, în apropiere de vama de la Giurgiulești. Cei doi tineri, soț și soție, vând brânză, urdă, caș și alte produse din laptele obținut de la oile din fermă.
Specialitățile sunt făcute după rețele păstrate din strămoși, iar gustul produselor este extraordinar. Drept urmare, cererile depășesc producția, potrivit tinerilor. Ei au ales să își vândă brânzeturile direct către clienți.
Nu au dorit să devină furnizori în supermarketuri, deoarece prețul oferit nu a fost pe placul lor. Familia Cojanu deține peste 1.000 de oi. În lunile de vară produc peste 80 de kilograme de brânză pe zi. Chiar și așa sunt situații în care fac față comenzilor cu greu.
Tinerii spun că au existat perioade când nici măcar pentru ei nu le-a mai rămas brânză. „Este aceeași rețetă de produs brânza pe care am primit-o din generație în generație. Acesta este atuul nostru, prin care reușim să avem mereu cereri care ne depășesc producția.
Este foarte bună și naturală. Oamenii au fost sceptici la început, dar apoi au văzut diferența față de ce este pe piață. După ce ne-au gustat brânza, au rămas clienți fideli”, a declarat Angela Cojanu pentru sursa citată.
Clienții vin din toată țara să cumpere produsele. Ba chiar, tinerii au trimis brânză și peste hotare, în Italia, Germania și Anglia. De multe ori se întâmplă să facă livrări la domiciliu pentru cei care nu pot ajunge la stână.
Prețul pentru un kilogram de caș era de 40 de lei, în 2023. Urda se vindea cu 20 de lei kilogramul. Chiar dacă tarifele sunt peste cele întâlnite în magazine, pentru aceste produse, tinerii au clienți fideli care aleg calitatea și gustul incomparabil ale brânzeturilor de la stâna aflată la 5 kilometri de Galați, spre balta Zătun.
În 2024, proprietarii fermei vor să crească producția și să utilizeze panouri fotovoltaice pentru a reduce cheltuielile. „Avem nevoie de o cameră frigorifică unde să se matureze produsele, iar acolo trebuie să fie constant o anumită temperatură și umiditate.
Pentru că ne-ar costa prea mult energia electrică, intenționăm să cumpărăm panouri solare ca să alimentăm camera frigorifică”, a adăugat Angela, conform sursei citate.