Vorbim, desigur, despre sezonul bicicliștilor care bate la ușă, mai ales că tot mai mulți bucureșteni sau alți locuitori de la oraș sau sat preferă să se deplaseze cu bicicleta. În aceste condiții, nu e de mirare că magazinele care vând biciclete fac profituri frumoase în această perioadă a anului.
Conform Observatornews.ro, vânzătorii de biciclete se bucură că nu au avut parte de o iarnă grea, astfel că oamenii au cumpărat acest mijloc de transport pe două roți chiar și în lunile reci. Important de știut, o bicicletă decentă poate să coste multe mii de lei, însă oamenii nu se sperie și bagă mâna în buzunar fără să stea pe gânduri.
Cătălin este unul dintre clienții care în aceste zile au decis să își cumpere o nouă bicicletă. ”Facem plimbări ocazional, la sfârşit de săptămână când vine nepoţelul pe la mine. Nu neapărat ceva foarte sofisticat. Am zis să fie calitate-preţ cât de cât. Până în 3000 şi ceva , dacă nu o folosesc foarte mult”, a explicat bărbatul, conform sursei citate.
În teorie, luna februarie este o lună mai slabă pentru vânzările de biciclete, însă în 2024 e greu de crezut că nu a venit deja primăvara. În aceste condiții, prețul unei biciclete poate varia în funcție de model, brand și dotări, însă există mulți potențiali cumpărători încă de acum, înainte de venirea primăverii.
”Este o perioadă destul de bună. Sunt multe persoane care vin să se intereseze pentru a face o achiziţie în perioada imediat următoare, dar sunt şi care cumpără. Se gândesc că obţin un preţ mai bun acum înainte de sezon sau o gamă mai variată pentru că încă nu s-au vândut. Cele mai căutate biciclete sunt mountain bike-ul”, explică Tudor Maros, proprietarul unui magazin de biciclete.
Pentru bicicliștii mai puțin pretențioși sau mai săraci, Mall-urile vin cu o ofertă și mai variantă și cu biciclete la prețuri mai mici. Ce-i drept, acestea nu sunt tocmai de firmă, însă pot duce fără probleme un anotimp călduros. Mai există, desigur, și varianta pieței 2nd hand, unde bicicletele sunt cu 50% mai ieftine față de cele noi.
Problema e că aceste biciclete, deși costă doar 1.000 de lei sau mai puțin, pot veni cu diferite defecțiuni pe care nimeni nu le anunță sau asumă. Pentru cei care nu doresc să dea banii există, desigur, varianta unui serviciu de închiriat, deja celebrul bike sharing disponibil în mai multe orașe din țară.
De exemplu, la Cluj-Napoca, bicicletele sunt lăsate la discreție în mai multe zone din oraș, iar oricine le poate lua gratis pentru o oră. Ulterior, pentru fiecare 30 de minute se plătește o taxă de 2 lei. Singurul ”dezavantaj” e că bicicletele nu pot părăsi orașul. Specialiștii spun că prețurile bicicletelor au crescut în pandemie, când cererea a explodat.
Conform unui studiu realizat de Comisia Europeană în 2013, dacă 27% dintre români foloseau zilnic mașina și 22% mergeau cu mijloacele de transport în comun, doar 10% declarau că foloseau bicicleta. Mai mult, 61% dintre oameni anunțau că nu folosesc și nu au folosit niciodată așa ceva. În 2023 s-a constatat că doar 5,3% dintre românii de la orașe folosesc bicicleta, în urma unei anchete a unui cunoscut ONG.