News

Cât a ajuns să coste acum o bicicletă Pegas, visul oricărui copil din perioada Epocii de Aur. Suma e surprinzător de mică

Ce preț are în prezent o bicicletă Pegas, pe care ți-o doreau cei mici în Epoca de Aur din România. Costul nu e deloc mare.
27.01.2024 | 08:00
Cat a ajuns sa coste acum o bicicleta Pegas visul oricarui copil din perioada Epocii de Aur Suma e surprinzator de mica
Ce preț are în prezent o bicicletă Pegas, pe care ți-o doreau cei mici în Epoca de Aur din România. Costul nu e deloc mare. Sursa foto: olx.ro / Pegas / Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Cât a ajuns să coste acum o bicicletă Pegas, visul oricărui copil din perioada Epocii de Aur. Suma e surprinzător de mică. Brandul a fost unul dintre cele mai dorite în copilărie de micuții care nu aveau prea multe opțiuni.

Ce preț are în prezent o bicicletă Pegas, pe care ți-o doreau cei mici în Epoca de Aur din România. Costul nu e deloc mare

Ce preț are în prezent o bicicletă Pegas, pe care ți-o doreau cei mici în Epoca de Aur din România. Costul nu e deloc uriaș având în vedere cât de mare era dorința copiilor în perioada în care nu era tocmai accesibilă.

ADVERTISEMENT

În momentul de față, au mai rezistat numai puține exemplare pe piața românească. Acestea pot fi cumpărate cu numai câteva sute de lei, pe site-urile de profil, cât și de pe grupul intitulat „Obiecte vechi din comunism”.

Potrivit Adevărul, o astfel de bicicletă Kent se vinde cu prețuri care pleacă de la 300 de lei. În cazul în care cei interesați vor să achiziționeze un astfel de exemplar, dar de o generație mai nouă trebuie să scoată mai mulți lei din buzunar.

ADVERTISEMENT

O singură bicicletă destinată pentru plimbările prin oraș poate ajunge până la 2.500 de lei. Brandul Pegas a fost preluat de câțiva ani de un om de afaceri care deține un magazin online extrem de apreciat de români.

Care este istoria bicicletelor Pegas

Bicicletele Pegas au o istorie veche în spate. Fabrica a făcut parte din 1938 din industrial Malaxa. Societatea și-a desfășurat activitatea sub denumirea de Uzina 6 Martie Zărnești în perioada 1948 – 1990. Ulterior, în intervalul 1990 – 1998 aceasta a devenit Uzina Mecanică Tohan-Zărneşti.

ADVERTISEMENT

Aceasta din urmă era concepută, de fapt, ca o fabrică de armanent. A fost deghizată multă vreme de autorități pentru a lua ochii oamenilor de la adevăratele îndeletniciri. Mai apoi, statul român a decis ca fabrica să fie una civilă. Era vorba de Tohan, fabrica de bicicleta.

Așadar, prima bicicletă a apărut în țara noastră în anul 1967, când cei mici puteau să aibă o bicicletă Pionier. Un an mai târziu apăreau pe piață cele pentru adolescenți, Junior și Pegas. Anii 1970 au reprezentat perioada de glorie a companiei Pegas.

ADVERTISEMENT

La acea vreme pe porțile fabricii ieșeau crica 17.000 de vehicule pe două roţi. În 1972 a început să se producă seria pentru adulți și după alți trei ani pentru copiii sub 10 ani. În 2005 Uzina Mecanică Tohan transmitea că oprește definitiv activitatea la producţia liniei de biciclete.

Zece ani mai târziu, în 2015, bicicletele copilăriei din Epoca de Aur au început să fie din nou disponibile în România. Brandul românesc este dus mai departe de șeful unui magazin important, pe numele său Iulian Stanciu.

„Am preluat Atelierele Pegas pentru a susține procesul de diversificare a portofoliului NOD, care a început cu IT&C, apoi a adăugat jucării, electrocasnice. scule. Există un trend pozitiv pe zona produselor outdoor.

Populația este interesată din ce în ce mai mult de produse din zona menținerii stării de sănătate și petrecere a timpului liber în natură. Bicicletele sunt parte din această categorie.

Cred că trendul pozitiv se va menține și am hotărât să intrăm pe acestă piață”, spunea omul de afaceri pentru profit.ro, în octombrie 2015. Iulian Stanciu spunea tot atunci că vrea să investească 8 milioane de euro pentru extinderea distribuției a bicicletelor Pegas.

ADVERTISEMENT