Ai cont și card la Banca Transilvania? Reprezentanții instituției au transmis un anunț foarte important pentru toți clienții. Scopul este de a-i ajuta pe aceștia să își protejeze banii și datele. Banca Transilvania desfășoară o campanie pentru siguranța online a clienților, intitulată „Stai un pic înainte de click”.
Instituția finaciară atrage atenția asupra faptului că, în ultima perioadă, hackerii folosesc o nouă metodă prin care reușesc să fure banii din contul victimelor. Concret, românii sunt contactați de un așa zis „consultant financiar”. Ei sunt convinși să investească bani în cryptomonede.
Ulterior, acesta propune victimelor să instaleze diverse aplicații de computer sau telefon. În acest fel, atacatorii au acces direct asupra datelor cu caracter personal, asupra IBAN-ului, informațiilor de pe card sau datelor de logare. Apoi, hackerii golesc conturile victimelor.
„Dacă te contactează un «consultant financiar» care îți propune să cumperi monede virtuale sau să investești cu promisiunea unui câștig «sigur», nu da curs invitației.
Prin instalarea unor aplicații pe calculatorul personal sau pe telefonul mobil, poți oferi fraudatorilor controlul total, de la distanță, asupra conturilor tale bancare”, transmite Banca Transilvania.
Instituția financiară precizează că dacă unul dintre clienții săi se află într-o astfel de situație, sunt așteptați să contacteze reprezentanții Băncii Transilvania cât mai curând. În plus, fraudele sunt anunțate autorităților.
În spatele ofertelor de „nerefuzat” se ascund, de obicei, capcanele atacatorilor cibernetici. De aceea, românii sunt sfătuiți să nu instaleze aplicații nesigure. Nu le este recomandat să ofere informații despre datele personale.
Frauda trebuie raportată autorităților, Directoratului Național de Securitate Cibernetică. Totodată, dacă bănuiești că ai căzut în plasa atacatorilor, dezinstalează urgent aplicațiile pe care aceștia te-au convins să le instalezi pe telefon sau alte dispozitive.
„Pe noi ne găsești oricând la 0264.308.028 sau contact@btrl.ro. Nu uita, ca să te putem ajuta în cel mai eficient mod, este important să ne explici exact ce s-a întâmplat, oferindu-ne cât mai multe detalii”, adaugă reprezentanții BT.