Mega Image a fost amendată cu 10.08 milioane de lei (aproximativ 2 milioane de euro) pentru că a ascuns prețul real al unor produse de bază precum uleiul.
Conform Hotnews, Consiliul Concurenței a solicitat mai multor retaileri mari din România, pentru a efectua o cercetare de piață, mai multe informații referitoare la prețul mediu de achiziție și vânzare pe raft al unor produse de bază. În cazul Mega Image, inspectorii consiliului au realizat că există multe neconcordanțe.
Luând ca exemplu prețul mediu lunar al unei sticle de un litru de ulei de floarea-soarelui, Mega Image anunțase că practica cel mai mic preț la raft dintre retaileri, cu 3.69 lei pe litru.
Prețul era afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Cu toate acestea, la raft prețul uleiului era mai scump, potrivit specialiștilor care au anchetat cazul.
”Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite.
Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a explicat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație creată de Consiliul Concurenței, unde consumatorii pot afla care sunt prețurile alimentelor practicate de diverși retaileri importanți din țara noastră.
Mai multe magazine participă la acest proiect și își trimit datele spre aplicație: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan. Cu toate acestea, proiectul se bazează pe sinceritatea magazinelor.
Nu sunt primele probleme avute de Mega Image în ultima perioadă. Anul trecut, mai multe magazine Mega Image din București au avut probleme cu inspectorii ANPC din cauza mizeriei în care era ținută marfa în depozit.