Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat anunțul de scoatere la licitaţie a unui lot de 122 de ceasuri de lux cu un preţ de pornire al licitaţiei de 1.671.850 lei, informează publicația Ziarul Financiar.
În lista ceasurilor de lux care vor fi scoase la vânzare se regăsesc mărci de prestigiu în domeniul orologeriei, precum Audemars Piguet, Breitling, Cartier, Corum, Hublot, IWC, Omega, Panerai, Rolex, Tag Heur, Tudor, Zenith ș.a.m.d.
Licitaţia va avea loc în data de 26 septembrie, ora 15.00, în Bucureşti, str.Lucreţiu Pătrăşcanu nr.10, Corp B, sector 3. Conform prevederilor din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, la preţul de adjudecare se va adăuga TVA de 19%.
Fiscul organizează periodic licitații pentru bunurile confiscate de la cei care au evitate plata obligațiilor financiare impuse de către statul român, în încercarea de a acoperi măcar parțial prejudiciul pe care inspectorii fiscali l-au calculat.
Aceste licitații suscită un interes destul de mare din partea potențialilor cumpărători întrucât bunurile sunt scoase la licitație la o valoare ceva mai redusă decât ar avea pe piață, astfel că apare ocazia unui chilipir.
De exemplu, în luna mai, la Timișoara, au fost scoase la licitație două mașini la prețuri tentante pentru cei interesați. Prima era un BMW X5, berlină, cu 5 uși, cu an de fabricație 2005, cutie de viteze automată, transmisie spate. Prețul de pornire al licitației este de 15.890 lei, echivalentul a circa 3.000 de euro.
Tot atunci a putut fi cumpărat un vehicul marca Hyundai L120 berlină cu 5 uși, ce avea ca an fabricație 2020, cutie de viteze manuală, transmisie spate și volan pe stânga. Autoturismul este pe benzină fiind în stare bună. Întrucât anul de fabricație era 2020, prețul de pornire era mai piperat, de 31.774 lei.
Din când în când, ANAF scoate la licitație și bunuri cu valoare foarte mare, precum avionul pe care l-a deținut omul de afaceri Ovidiu Tender. Fiscul a încercat de două ori să-l vândă în acest an, însă în pofida prețului aproape insignifiant nu a găsit cumpărători.
La a doua încercare, avionul putea fi cumpărat cu numai 375.000 de lei, în scădere cu 100.000 de lei față de prima licitație, cu toate că era o aeronavă McDonnel Douglas tip DC9-82, care poate transporta între 155 și 175 de pasageri. Prețul redus sugerează că avionul ar avea nevoie de reparații importante pentru a mai putea fi folosit în siguranță, la care se adaugă cheltuielile cu manevrarea și gararea aeronavei.