News

Atenţie, aplicaţia Waze ar putea rămâne fără o funcţie importantă. Milioane de şoferi nu vor mai primi notificările pe care le aşteptau

Un important institut pentru studiul traficului propune ca anumite alerte de la Waze să fie interzise. Decizia a fost deja implementată de Germania şi Elveţia.
27.01.2024 | 12:26
Atentie aplicatia Waze ar putea ramane fara o functie importanta Milioane de soferi nu vor mai primi notificarile pe care le asteptau
Waze ar putea suferi limitări serioase în viitorul apropiat Foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Alertele privind controalele poliției mobile (radare) de către sisteme şi aplicaţii precum Waze, Flitsmeister și Coyote ar trebui interzise, arată Institutul belgian pentru studiul traficului, Vias.

Şoferii care folosesc Waze sunt amendaţi mai des pentru depăşirea vitezei legale

Vias susține că astfel de notificări pun în pericol siguranța rutieră. Mai mult, ele par să ofere un fals sentiment de “siguranță”, deoarece persoanele care se bazează pe astfel de sisteme primesc de fapt mai multe amenzi pentru depăşirea vitezei regulamentare.

ADVERTISEMENT

Aproximativ o treime dintre șoferii de pe drumurile belgiene folosesc unul sau mai multe dintre aceste sisteme care avertizează unde au loc măsurători ale vitezei vehiculelor sau alte acțiuni ale poliției. Aceste sisteme includ aplicații pentru smartphone, ca Waze și Flitsmeister, precum și dispozitive separate precum Coyote.

Potrivit unui studiu Vias, șoferii care folosesc astfel de sisteme primesc totuşi mai multe amenzi pentru radar decât cei care nu le folosesc. La 10.000 de kilometri parcurși, se constată că aceștia primesc cu 50% mai multe amenzi decât șoferii care nu folosesc aplicaţii.

ADVERTISEMENT

“Șoferii care folosesc o astfel de aplicaţie au șanse mai mari să conducă prea repede, deoarece cred că nu riscă să fie amendați dacă sistemul nu le raportează o verificare a vitezei”, spune Stef Willems de la Vias.

În plus, șoferii care folosesc un astfel de sistem sunt mai puțin conștienți de pericolele depășirii vitezei, mai arată studiul. Ei sunt mai predispuși să creadă că nu există niciun pericol legat de conducerea peste limita de viteză atunci când drumul este pustiu și, de asemenea, sunt mai susceptibili să creadă că singurul scop al controalelor de viteză este acela de a strânge bani pentru buget.

ADVERTISEMENT

În plus, aplicațiile au un efect de distragere a atenției. „Notificările încurajează șoferii să folosească sistemul în timpul conducerii și confirmă prezența controalelor și a accidentelor de poliție”, spune Willems. „Aceasta înseamnă că ochii șoferului sunt îndepărtați de pe drum pentru câteva secunde”. Prin urmare, aplicațiile compromit siguranța rutieră.

Unele sisteme avertizează despre controalele legate de consumul alcool, pe lângă controalele de viteză. „Aceasta înseamnă că este ușor pentru un șofer care a băut prea mult să schimbe ruta”, spune Willems. „Ca urmare, astfel de șoferi au șanse mai mari să urmeze un traseu mai lung decât cel planificat inițial, crescând riscul de accidente”.

ADVERTISEMENT

Acesta este motivul pentru care Vias vrea interzicerea notificărilor legate de controalele mobile ale poliției. „Acest lucru ar trimite un semnal clar că un comportament riscant pe drumurile publice nu poate fi tolerat”, spune Willems. „Apropo, o astfel de interdicție există deja în Germania și Elveția”, adaugă el.

Astfel, în Elveția poți fi amendat dacă ești prins folosind un dispozitiv Coyote. Utilizarea Waze, pe de altă parte, este permisă. „Elvețienii au făcut o înțelegere cu Waze”, explică Willems. „Waze a eliminat din baza sa de date toate camerele de înregistrare a vitezei de pe teritoriul elvețian”.

ADVERTISEMENT