Cercetătorii au lansat un avertisment pentru cei care dețin televizoare și mașini de spălat inteligente. Iată ce s-ar putea întâmpla cu aceste dispozitive în doi ani.
Deținătorii mașinilor de spălat și televizoarelor costisitoare, cu opțiuni smart, trebuie să știe că aceste produse ar putea să nu funcționeze foarte mult timp. Actualizările lor importante s-ar putea opri, avertizează experții.
Unele funcții inteligente ale acestor aparate ar mai putea funcționa pentru încă doi ani.
Astfel, hackerii pot profita de acest lucru și le este mai ușor să-ți pirateze aparatul electrocasnic.
Cu ajutorul funcțiilor inteligente, poți face diverse lucruri cu mașina de spălat. De exemplu, poți controla ciclurile de spălat cu ajutorul smarphone-ului sau cu vocea, dacă deții o boxă Alexa.
Which?, companie deținută de Asociația Consumatorilor din Marea Britanie, a contactat 119 branduri pentru a vedea care sunt perioadele de asistență pentru produsele care au funcții inteligente. Numai jumătate dintre acestea au răspuns, notează The Sun.
Potrivit cercetătorilor, mașinile de spălat vase LG pot pierde această asistență la doi ani de la lansare, în ciuda faptului că aparatele au o durată de viață de 13 ani.
De altfel, televizoarele smart și mașinile de spălat de la aceeași marcă au asistența asigurată timp de doi ani de când sunt lansate. Durata de viață estimată pentru un televizor este de aproximativ 7 ani. În cazul mașinilor de spălat, durata este de 11 ani.
LG a declarat că televizoarele aparținând acestui brand ar putea beneficia de până la cinci ani de asistență, având în vedere problemele de securitate.
În schimb, asistența pentru televizoarele smart Sony este de doi ani de la lansare. La televizoarele inteligente Samsung, aceasta durează trei ani.
HP garantează asistența de numai doi ani de la lansare pentru imprimantele inteligente. Durata de viață pentru imprimantele cu jet de cerneală este de 13 ani.
Anumite companii, cum ar fi Hisense și Miele, oferă asistență de 10 ani aparatelor.
Unele companii mari, cum ar fi Whirlpool sau Apple, nu au răspuns solicitărilor Which? Group.
Conform experților, producătorii ar trebui să ofere actualizări tehnologice cu o durată mai mare pentru astfel de produse.
“Este nedrept ca producătorii să vândă produse scumpe, care ar trebui să aibă o durată de viață de mulți ani și apoi să le abandoneze. (…)
Producătorii trebuie să ofere actualizări tehnologice vitale pentru produsele lor inteligente pentru mai mult timp, în caz contrar, guvernul ar trebui să ia în considerare o intervenție suplimentară în acest domeniu, inclusiv specificarea unui număr minim de ani pentru care aceste produse trebuie să fie susținute.”, a declarat Rocio Concha de la Which?, conform sursei citate.
Dacă produsul respectiv pierde această asistență, ar putea prezenta riscuri de securitate. Mai mult, aparatul ar trebui înlocuit.