News

Avioanele MiG, prăbușiri în serie în România! Zeci de incidente și morți

20.04.2021 | 15:46
Avioanele MiG prabusiri in serie in Romania Zeci de incidente si morti
România a avut parte de mai multe evenimente nefericite în care avioanele MiG au fost implicate. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Avioanele MiG au probleme serioase și au bifat de-a lungul timpului o serie de prăbușiri în România! Astfel, incidentul din județul Mureș în care un pilot a reușit să se catapulteze în ultimul moment nu reprezintă o noutate. Acesta decolase de la Baza 71 din Câmpia Turzii și efectua un zbor de instrucție. 

Conform primelor informații, pilotul este conștient, dar acuză dureri în zona lombară. Către el se îndreaptă un elicopter SMURD care îl va prelua și transporta la o unitate medicală.

ADVERTISEMENT

Interesant este că avioanele MiG 21 sunt de 55 de ani în dotarea armatei române. De altfel, încă din 1962 au fost achiziţionate primele aeronave de acest fel.

Avioanele MiG, prăbușiri în serie!

De atunci, România a tot cumpărat astfel de aeronave. Vorbim de nu mai puţin de 400 de MiG-uri, avioane construite în Rusia și care au avut parte de zeci de evenimente nefericite.

ADVERTISEMENT

Astfel, 20 de astfel de avioane s-au prăbuşit până în prezent, din păcate preţul fiind viaţa a 11 piloţi. Vă readucem aminte că primul astfel de incident s-a petrecut pe 2 martie 1994. Atunci un avion MiG 29 s-a prăbuşit la aeroportul militar Mihail Kogălniceanu. România bifa și prima victimă după ce pilotul şi-a pierdut viaţa.

La doar șapte zile distanță, pe 10 martie 1994 unei aeronave MiG 23, cu dublă comandă i s-a oprit motorulîn timp ce era în aer. Printr-o minune, piloţii s-au salvat prin catapultare. Pe 18 mai 1994, un alt avion MiG 21 s-a prăbuşit, pilotul fiind declarat decedat.

ADVERTISEMENT
Sursa foto – hepta.ro

Pe  9 august 1994 a fost din nou rândul unui aparat de tip MiG-23. Acesta s-a prăbuşit și pilotul a reușit să se catapulteze. La fel a făcut-o și cel care se afla la manșa avionului MiG-21 care a căzut pe poligonul Bogata. În octombrie același an, pilotul Adrian Truşcă şi-a pierdut viaţa după ce a căzut cu un alt MiG. Erorile pilotului au stat la baza accidentului conform anchetei.

Doi piloți au murit pe 27 iulie 1995 după ce un avion MiG 21, de la UM 019051-Deveselu s-a prăbuşit la 15 minute de la decolare. Ceva mai norocoși au fost cei care s-au salvat în luna august a anului 1995 după ce MiG-ul lor s-a prăbuşit pe aerodromul Giarmata, de lângă Timişoara.

ADVERTISEMENT

MiG, avionul din care nu toată lumea scapă

Pe 22 mai 1997, un avion militar tip MiG 21, din dotarea unităţii militare de la Bacău a căzut în zona localităţii Pârjol, judeţul Bacău. Pilotul s-a salvat prin catapultare. Anul avea să se încheie cu o nouă minune. Un alt aparat de tip MiG-21 cu dublă comandă a căzut  în timpul unui zbor de instrucţie. Piloţii s-au catapultat.

Locotenentul comandor Dorin Eremie Craiu şi-a pierdut viaţa pe 12 mai 1999 după ce MiG23-ul pe care îl pilota s-a prăbușit în zona localităţii Căpâlnaş, la şapte kilometri sud de Săvârşin, judeţul Arad.  Pe 17 august 1999, un aparat cu dublă comandă al Bazei Aeriene 95 s-a prăbuşit în apropierea unităţii de aviaţie din Bacău. Ambii piloţi s-au salvat prin catapultare.

Interesant este că în cazul avionului prăbușit pe data de 3 iulie 2001 o comisie a exclus varianta erorii de pilotaj. Pe 21 februarie 2002, un alt avion MiG 21 Lancer, cu simplă comandă, aparţinând Bazei 86 Aeriene Feteşti, s-a prăbuşit în lacul piscicol Iezer, din apropierea municipiului Călăraşi.

Sursa foto – hepta.ro

Avionul a fost distrus, iar pilotul, Adrian Săvulescu, şi-a pierdut viaţa. Pe 26 martie 2002 un aparat al Bazei Aeriene 71 a căzut în apropiere de Turda, însă pilotul a reuşit să se salveze. Cauza a fost defectarea sistemului de alimentare cu combustibil a motorului.

Impactul cu o pasăre a fost de vină pentru incidentul din 23 octombrie 2002. Atunci, pilotul avionului a reuşit să se catapulteze înaintea impactului aparatului de zbor cu solul. Căpitanul comandor Sorin Popa nu a mai apucat să facă acest lucru și și-a pierdut viața pe 26 septembrie 2003.

Ultimii ani, o mulțime de prăbușiri

Vă readucem aminte că pe 26 august 2004, două aeronave MiG-21 Lancer aparținând, de asemenea, bazei 71 de la Câmpia Turzii s-au ciocnit în timpul desfășurării unui zbor de antrenament.

Și în acest caz piloții au reușit să se catapulteze. Au făcut-o în zona localității Nazna din județul Mureș. Un avion a picat atunci pe raza localității Cristești și a rănit un localnic. Al doilea s-a oprit în satul Sântioana și acesta rănind două persoane. A fost atunci primul accident aviatic din România cu implicarea simultană a două MiG-uri.

Sursa foto – hepta.ro

La nici un an diferență, pe 8 martie 2005, un alt aparat de tipul MiG-21 Lancer s-a prăbușit la 10 kilometri de orașul brăilean Însurăței, între localitățile Bărăganu și Victoria. Conform informațiilor de atunci, a fost pierdută stabilitatea aerodinamică, moment în care avionul a intrat în vrie.

La acest tip de aparate, evoluția de aici încolo nu mai poate fi controlată. Pilotul s-a catapultat și a reușit să scape.

Zeci de incidente și morți după prăbușirea MiG-urilor

Din păcate, pe 22 noiembrie 2006, un pilot și-a pierdut viața în urma unui alt avion MiG-21 Lancer care s-a prăbușit. Aviatorul nu a mai reușit să se catapulteze. Culmea, dar și acest aparat de zbor aparținea Bazei 71 Aeriane din Câmpia Turzii.

Puțin peste 6 luni au trecut până la următorul incident cu un avion de tip MiG 21. Aparatul bazei 95 Aeriene Bacău a rămas fără rezervorul suplimentar care s-a desprins și a căzut pe o pajiște din satul Chitii.

Sursa foto – hepta.ro

Pe 1 noiembrie 2010, o aeronavă militară MiG-21 Lancer cu dublă comandă a căzut lângă baza militară de la Câmpia Turzii. Din păcate, amândoi piloții au murit.

Pe 12 iunie 2017 la aproximativ 8 km de capătul de sud al pistei Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu s-a prăbușit un alt MiG. Acesta efectua un zbor de antrenament. În total, 20 de avioane MiG au avut de-a lungul timpului probleme și prea mulți piloți și-au pierdut viața

ADVERTISEMENT