Barcelona a fost lovită de grave probleme financiare, după mandatul lui Josep Maria Bartomeu. Clubul a ajuns la datorii de peste 1 miliard de euro, astfel că orice sumă intrată în conturi este un câştig pentru catalani.
După un start de sezon dezamăgitor, venirea lui Xavi a creat o emulaţie specială pe “Camp Nou”. Acum, formaţia blaugrana se pregăteşte să anunţe cooptarea unui nou sponsor, iar acordul ar urma să se întindă, în primă fază, până în vara anului viitor.
Mundo Deportivo a anunţat că Barcelona a ajuns la un acord cu firma Chiliz, creatorea platformei Socios. Clubul are deja semnat un parteneriat cu această aplicaţie, prin care fanii echipei pot vota ce decizii să ia oficialii echipei.
Contractul ar urma să fie valabil până în iunie 2022, iar Barcelona va câştiga 9.000.000 de euro. Cu toate acestea, jurnaliştii spanioli susţin că acordul ar urma să aibă o clauză prin care va fi prelungit pe mai multe sezoane.
Sigla Chiliz va ajunge pe mâneca tricourilor Barcelonei şi va lua locul celor de la Beko. Numele companiei din Turcia mai apare doar pe echipamentul de antrenament, astfel că suma a scăzut de la 19.000.000 de euro la 10.000.000 de euro.
Acordul dintre Chiliz şi Barcelona ar fi fost semnat înainte de prezentarea lui Xavi, astfel că anunţul oficial a întârziat pentru a nu se suprapune cu cel despre noul antrenor al echipei.
Chiliz a creat platforma Socios în 2019, iar Barcelona se numără printre echipele prezente pe această aplicaţie. Fanii pot vota, cu ajutorul unor jetoane digitale, diferite decizii pe care clubul le va lua.
Un exemplu a fost meciul amical Barcelona – Juventus 3-0, când fanii ambelor echipe au putut să voteze ce mesaj va fi aplicat pe trofeul “Joan Gamper”. Un token, jeton digital, al echipei catalane costă în jur 6,84 euro.
Banii obţinuţi pe plaforma Socios sunt împărţiţi 50%-50%. Astfel, 3,42 euro vor ajunge la compania Chiliz, în timp ce restul sumei intră în conturile Barcelonei.
“Ne ajută să dezvoltăm un marketing inovativ şi un parteneriat activ cu o concentrare clară de a aduce clubul mai aproape de fanii din întreaga lume”, spunea Josep Pont, fost oficial al clubului, după ce Barcelona a semnat primul parteneriat cu Chiliz.
Barcelona nu este singurul club din Europa care va avea logo-ul Chiliz pe tricou. Valencia şi Inter au semnat contracte cu această companie, iar în viitor ar putea să apară şi alte acorduri, în special cu echipele care au deja un parteneriat cu Socios.