Noi detalii apar despre metroul pe care și-l doresc mulți români, cel din Capitală până la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Reprezentanții proiectului au spus de curând când vor începe lucrările și de unde se vor porni. Când ar putea fi terminate?
Metroul din București către Aeroportul Otopeni este un vis al multor persoane aflate în Capitală, deoarece vor avea o rută mai rapidă, fără a fi nevoițe să mai suporte traficul din oraș, circulând cu mașina, troleibuzul sau trenul. Mai au, însă, de așteptat, chiar dacă săpăturile vor începe în viitorul apropiat, așa cum transmit cei care se ocupă de ele.
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, a declarat că lucrările pentru magistrala de metrou Tokyo-Aeroportul Otopeni vor fi derulate ”cât de curând posibil”, după ce se va obține un aviz de utilități, din partea Primăriei Capitalei.
Cât despre locația de unde vor fi inițiate, totul se va face dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, din zona comercială Băneasa. Primele utilaje au ajuns deja acolo și vor fi pornite în urma aprobării avizului de către primarul general, Nicușor Dan.
”Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obţinut un singur aviz, un aviz de utilităţi de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităţilor, şi apoi pot începe lucrările pentru construcţia metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa – 1 Mai (secţiunea de sud – n. r.).
Lucrările vor începe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comercială Băneasa. Un utilaj a ajuns deja în Bucureşti. El este demontat, urmează să se monteze acolo de unde începe foratul şi apoi va trebui să ajungă şi al doilea utilaj de foraj, care va începe imediat după ce primul sapă o lungime de 200 metri.
Aşa ne-a spus constructorul, asta vă spun şi eu dumneavoastră – şi vor merge în paralel cele două tunele până la staţia 1 Mai”, a declarat Mihai Barbu în cadrul evenimentului ”Summitul Zilelor Feroviare”, potrivit Agerpres.
Magistrala 6 va mai fi cunoscută noua rută care va trebui să aibă un total de 12 stații, întinse pe 14, 2 kilometri: Tokyo, Aeroportul Băneasa, Gara Băneasa, Piața Montreal, Expoziției, Pajura, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, I. C. Brătianu și Aeroportul Otopeni.
Totodată, Magistrala M6 va cuprinde două tronsoane, iar pentru secțiunea de nord, Tokyo-Aeroportul Otopeni, s-a admis pe 2 octombrie ordinul de începere al lucrărilor de structură. De la acest termen, s-au luat în calcul 48 de luni, adică 4 ani, până la finalizare.
”Pentru porţiunea de la Tokyo, de la Băneasa la Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură s-a dat deja, pe data de 2 octombrie încep lucrările de proiectare şi apoi lucrările de execuţie de structură.
Deci, întâi proiectarea şi apoi lucrările de execuţie pentru structură. Termenele contractuale sunt aceleaşi ca şi la primul tronson 48 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Deci 12 proiectarea şi 36 execuţia”, a mai detaliat Mihai Barbu.
Așadar, conform contractului, în 2027 ar trebui să putem circula pe ruta de metrou Tokyo-Aeroportul Otopeni. Proiectul se bazează pe un contract de 1, 28 miliarde de lei, fără TVA. Sursele de finanțare sunt bugetul de stat și fondurile externe rambursabile-credit extern JICA.