News

Când va fi inaugurat podul construit peste Dunăre la Brăila. E al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa

Sorin Grindeanu, actualul ministru al transporturilor și infrastructurii, a vizitat podul construit peste Dunăre la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa.
23.06.2023 | 12:57
Cand va fi inaugurat podul construit peste Dunare la Braila E al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa
Când va fi inaugurat podul construit peste Dunăre la Brăila. Foto: Facebook CNAIR
ADVERTISEMENT

Oamenii așteaptă acest pod de zeci de ani, însă a fost nevoie de anul 2023 ca încă un proiect să fie inaugurat în țara noastră. Sorin Grindeanu a anunțat că acest pod va fi funcțional pe 6 iulie, moment în care șoferii vor putea traversa pe aici Dunărea și vor economisi cel puțin o oră de mers.

Când va fi inaugurat podul construit peste Dunăre la Brăila

“Am hotărât împreună cu colegii, şi cu autorităţile publice locale, şi cu colegii de la CNAIR, şi cu antreprenorul sau companiile care au lucrat aici, pentru că nu e vorba doar de una singură, ca darea în circulaţie să fie făcută cât de repetă putem şi asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulaţie, pe varianta Măcin. Lucrările sunt în proporţie de aproape 100% finalizate. Mai sunt câteva lucruri de pus la punct. În rest, toate sunt finalizate”, a declarat Sorin Grindeanu după vizita de astăzi, conform Agerpres.

ADVERTISEMENT

Sorin Grindeanu a anunțat că circulația pe pod va fi restricționată pe timpul nopții pentru o perioadă, pentru a permite demontarea macaralelor care au fost folosite la construirea acestui pod, alintat Golden Gate de România. Asta, în condițiile în care specialiștii vorbesc despre al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa.

Am luat decizia de a da drumul la circulaţie cât se poate de repete, spuneam în 6 iulie, deşi vor mai urma lucrări. Aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul anului trebuie dată în circulaţie şi varianta Jijila şi se va termina şi aceasta, dar, următoarele săptămână după darea în circulaţie vor trebui demontate aceste macarale mari. Şi atunci am avut de ales între două variante: ori mai ţinem o lună şi ceva, două până reuşesc să dea jos aceste macarale, să le demonteze, şi-ar însemna să treacă tot sezonul estival, când va fi folosit foarte mult acest pod, ori să facem un program astfel încât să poată fi folosit podul, iar anumite ore să fie folosite pentru demontarea acestor macarale.

ADVERTISEMENT

Ca să fiu mai exact, şi cred că este decizia corectă, de a lăsa deschisă circulaţia tot weekendul, fără niciun fel de întrerupere, pentru că noi credem că va fi cea mai circulată perioadă şi, de asemenea, de dimineaţa de la 6,00 până seara la 8,00-9,00, să fie deschisă circulaţia, urmând ca pe timpul nopţii să poată să facă aceste lucrări de demontare a macaralelor, aceste lucrări neputând fi făcute sub trafic, pentru că ar pune în pericol viaţa celor care vor folosi acest pod. Cred că e varianta corectă pentru ca acest pod să se poată folosi mai repede, urmând ca într-o lună şi jumătate, două, cât durează toată această demontare, să se termine aceste lucrări şi să poată fi folosit podul pe întreaga perioadă a zilei”, a subliniat Grindeanu.

Construcția acestui pod suspendat peste Dunăre a început în 2017, iar pentru realizarea podului s-au folosit 81.000 de kilometri de fir de oțel, cu o greutate totală de 6.700 de tone. Mai mult, tablierul metalic e format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate de 250 de tone.

ADVERTISEMENT

Podul are o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Lungimea drumului Brăila – Jijila e de 19.095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură DN 22 Smârdan – Măcin e 4,328 kilometri.

Constructorul drumul expres Galați – Brăila e Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar valoarea totală a contractului a fost de 2,375 miliarde de lei cu tot cu TVA. Sorin Grindeanu este considerat de către premierul Marcel Ciolacu cel mai performant ministru al transporturilor din generația sa.

ADVERTISEMENT

Drept dovadă, PSD a ținut cu orice preț ca Grindeanu să-și păstreze portofoliul la Transporturi și după rotativă, cu toate că PNL făcuse inițial scandal în acest sens și amenința cu ruperea alianței dacă Grindeanu rămâne ministru. Dacă planurile PSD vor fi respectate, în era Grindeanu țara noastră ar urma să inaugureze proiecte impresionante de infrastructură, inclusiv metroul de la Cluj-Napoca.

ADVERTISEMENT