Din nou probleme pe șantierul podului suspendat de la Brăila. Constructorul WeBuild ar fi construit un pasaj peste calea ferată fără să fi mutat stâlpii CFR și acum s-ar afla în imposibilitatea de a monta tablierul suspendat.
Astfel, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimelor trei decenii este blocat de o nouă dispută între constructorul italian WeBuild și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
De data aceasta este afectat pasajul peste calea ferată, amplasat în zona unde va începe urcarea pe podul suspendat de la Brăila. Potrivit informațiilor obținute de publicația DEBRAILA.ro, pasajul a fost finalizat de mult timp, însă doar parțial, lipsindu-i montarea tablierului sub care vor trece trenurile.
Blocajul, scrie sursa citată, este cauzat de faptul că WeBuild a construit pasajul fără a muta stâlpii CFR, care s-ar apropia milimetric de tablierul suspendat atunci când acesta va fi montat.
Constructorul ar fi dorit ca stâlpii CFR să fie relocați pe cheltuiala statului român, deși CNAIR a dovedit că, din punct de vedere juridic, stâlpii nu sunt parte a rețelei de utilitate publică, așa cum invocau italienii.
“Autorizația nr. 266 din 13.07.2022, emisă de SRCF Galați, prevede că lucrările de demontare și relocare a stâlpilor care susțin linia de contact, în zona aferentă construirii pasajului rutier superior, să fie realizată de constructor”, a transmis Sucursala Regională CF Galați.
Declarații în același sens a făcut și Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a precizat că au existat discuții cu WeBuild pe această temă înainte de demararea lucrărilor la pasaj.
“Au construit pasajul în baza proiectului pe care ei l-au elaborat. Trebuie să mute stâlpii și asta înseamnă lucrări suplimentare. Au încercat să considere acești stâlpi de utilitate publică și au tot sperat că lucrarea va fi preluată de CNAIR.
Le-am demonstrat juridic că intră în sarcina lor. Nu vorbim de rețele de utilitate publică, cum e cazul energiei electrice, gazelor sau apei. Constructorul a pierdut o perioadă lungă de timp în această discuție sterilă”, a explicat Alin Șerbănescu pentru publicația citată.
Potrivit aceleiași surse, se pare că, totuși, constructorul caută o firmă specializată în relocarea stâlpilor pe cheltuiala proprie. “În loc să se concentreze pe aplicarea unor soluții care să ducă la evoluțiile în șantier, au preferat să între într-o dezbatere care s-a dovedit neadevărată în ceea ce îi privește”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR.