Life

Care era mașina favorită a Regelui Mihai? Monarhul, pasionat de sporturile cu motor

Majestatea sa, Regele Mihai I a fost, cu adevărat, pasionat de sporturile cu motor, având o adevărată colecție de mașini, unele expuse la reședința regretatului monarh al României.
30.01.2022 | 17:27
Care era masina favorita a Regelui Mihai Monarhul pasionat de sporturile cu motor
Regele Mihai I al ROmâniei era paionat de mașini Foto: Facebook/Familia Regală a României
ADVERTISEMENT

Dintre toate mașinile pe care le-a avut și le-a condus, Regele Mihai I a avut însă o favorită. Un model rar, fabricat în doar 116 exemplare, pe care l-a primit în 1937, pe când avea doar 16 ani.

Mașina favorită a Regelui Mihai, un bolid primit la 16 ani

Regele Mihai recunoștea că marea sa pasiune a fost, de-a lungul vieții, automobilismul, motiv pentru care, în cei 96 de ani trăiți, a reușit să colecționeze zeci de mașini și să conducă milioane de kilometri. Ba chiar, de-a lungul timpului, Majestatea Sa a învățat să și repare și să recondiționeze mașinile pe care le avea.

ADVERTISEMENT

”Aproape că s-ar putea spune că m-am născut cu mâinile pe volan. Căci am început să conduc în 1927, la vârstă de șase ani! La început în parcul închis, apoi pe câmp, prin micile sate sau pe plajă, când eram cu mama la mare. Eram așezat pe genunchii șoferului pentru că nu puteam ajunge la pedale, dar făceam schimbările de viteză și mânuiam singur volanul.

Prima mea mașină a fost un automobil Morris englezesc, pe care mi-l oferise unchiul meu, Prințul Nicolae. Pe urmă, tatăl meu mi-a cedat Fordul său, pe care îl conduceam singur peste tot. De fapt, nu eram chiar singur, întrucât mă urma o mașină de siguranță.

ADVERTISEMENT

Pentru că eram supravegheat foarte îndeaproape. Tatăl meu voia să știe ce făceam, unde mă duceam, cu ce viteză circulăm. El nu aprecia pasiunea mea pentru automobile. Prefera, categoric, să mă vadă vânând”, povestea Rgele Mihai.

La 16 ani, în 1937, Regele Mihai a primit mașina lui favorită, un Jaguar SS100 care a fost fabricat în doar 116 exemplare și care a fost vândut în timpul celui de-al doilea Război Mondial, conform Libertatea.

ADVERTISEMENT

Mașina Regelui, recuperată după patru decenii

Bolidul, vândut în timpul războiului, a ajuns, totuși, în fața Regelui Mihai după 44 de ani de la despărțirea lor. „Mașina a avut o viață agitată descrisă, cu lux de amănunte, în volumul „Istoria întortocheată a Jaguarului albastru”, de Radu Portocală. Prima oară a fost vândută în anul 1944.

Apoi a schimbat mai mulți proprietari, o vreme a fost părăsită într-o parcare din Drumul Taberei, iar în 1977 a ajuns în Grecia. De aici a plecat la un restaurator specializat din Anglia, unde a stat opt ani”, se arată în cartea „Mașinile Regelui”, scrisă de Alteța Sa Regală Principele Radu de România.

ADVERTISEMENT

Conform sursei citate, în mai 1991, Regele Mihai, după aproape 47 de ani, a revăzut bolidul care i-a marcat adolescența, emoțiile Majestății Sale fiind, la acea vreme, vizibile pentru cei care au fost martori ai evenimentului.

Regele Mihai a avut 38 de mașini

De-al lungul vieții sale, Regele Mihai a avut nu mai puțin de 38 de mașini, în colecția sa numărându-se automobile ale mărcilor Ford, Jaguar, Delahaye, Bentley, Lincoln, Buick, Mercedes, Cadillac, Opel, Volvo, Lancia, Alfa Romeo sau Jeep.

De altfel, multe dintre mașinile de epocă deținute de Majestatea Sa au fost recondiționate chiar de Rege, în atelierul pe care -a avut la reședința sa din Elveția. Conform cărții scrise de Principele Radu, Regele Mihai transforma mașinile abandonate în bolizi care păreau noi, regretatul monarh al României implicându-se personal în fiecare etapă a procesului de restaurare.

În 2018, la câteva luni după ce Majestatea Sa s-a stins din viață, la Săvârșin, pe Domeniul Regal din județul Arad, la Muzeul Regal al Automobilului au fost aduse câteva dintre piesele de colecție pe care acesta le deținea. Iar pe lângă mașinile expuse acolo și care i-au aparținut Regelui Mihai I al României, poate fi vizitat și atelierul regal, cel în care Majestatea Sa își urma pasiunea de a repara și recondiționa automobile de epocă.

ADVERTISEMENT
Tags: