De la 15 august, în București a intrat în vigoare o schimbare majoră privind parcarea pe locurile publice aflate în subordinea Primăriei Capitalei.
Actualul CGMB a pus în aplicare o hotărâre a Consiliului General, din 2019. Acesta stabilea ca parcările pe străzile administrate de PMB să fie făcute doar contra cost.
Capitala a fost împărțită în trei zone. Șoferii pot parca doar pe locurile special amenajate, cu plată, anunța, în vară, Compania Municipală Parking București, firma primăriei care gestionează locurile de parcare.
Tot în august, autoritățile au anunțat și ce opțiuni de plată a parcării au locuitorii din Capitală. Au fost puse la dispoziție două variante: prima este platforma oficială a companiei, ”București Parking”, iar alta, care a devenit disponibilă de la 1 septembrie, aplicația AmParcat.ro.
Jurnaliștii de la Buletin de București au comparat tarifele percepute de cele două aplicații.
Rezultatul: șoferii care accesează platforma AmParcat.ro scot din buzunar mai mulți bani pentru parcare în spațiile amenajate de Primărie decât cei care o folosesc pe cea oficială, dezvoltată de Compania Municipală de Parking. Diferența pleacă de la 50 de bani și se apropie de 1 leu, pe oră, în funcție de zona aleasă.
În august, Primăria Capitalei anunța că tarifele pentru parcare sunt în funcţie de zonă: 10 lei în Zona 0, 5 lei în Zona 1 și 2.5 lei în Zona 2.
Folosirea aplicației AmParcat.ro crește tariful de parcare pentru fiecare din aceste zone. Astfel, în Zona 0 de la 10 lei (cu Parking București) la 10,95 de lei, în Zona 1 de la 5 lei la 5,95 de lei și în Zona 2 de la 2,5 lei la 2,95 de lei.
Într-o reacție pentru sursa citată, reprezentanții Companiei Municipale Parking spun că:
”Folosirea aplicației AmParcat.ro reprezintă opțiunea asumată a utilizatorului care astfel este taxat dincolo de tariful de parcare și pentru toate celelalte facilități și servicii oferite complementar”.
În luna septembrie, încasările Companiei Municipale Parking prin platforma oficială au fost de 1,336 milioane de lei. De cealaltă parte, suma provenită prin intermediul platformei AmParcat.ro a fost de aproape 600.000 de lei.