News

Caz unic în România. O bancă a șters peste 90.000 de euro din datoria unui client. Care a fost condiția

Un caz unic a fost raportat în mediul financiar din România. O bancă a acceptat să șteargă peste 90.000 de euro din datoria unui client. Care a fost condiția impusă.
28.02.2023 | 19:31
Caz unic in Romania O banca a sters peste 90000 de euro din datoria unui client Care a fost conditia
O bancă din România a acceptat să șteargă peste 90.000 de euro din datoria unui consumator. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

În urmă cu câțiva ani, în România a fost înființată, în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB). Aceasta entitate juridică autonomă, apărută în interesul cetățeanului, și-a dovedit din plin utilitatea.

O bancă din România a acceptat să șteargă peste 90.000 de euro din datoria unui consumator

De-a lungul anului 2022, negocierile dintre consumatori şi bănci s-au rezolvat, în medie, în doar 25 de zile. Timpul maxim de soluţionare a unei negocieri este de 90 de zile. Sunt cazuri în care se poate depăşi acest termen în cazul negocierilor mai complicate, arată datele publicate, marţi, de CSALB, scrie Agerpres.

ADVERTISEMENT

Un client din țara noastră a apelat la sprijinul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și nu a regretat. În urma demersului, banca la care cetățeanul apelase a acceptat să șteargă 446.000 de lei (circa 91.000 de euro) din soldul creditului acestuia.

Potrivit Alinei Radu, conciliator CSALB și avocat, acest caz este unic din două perspective: atât prin sumele uriașe implicate, cât și prin efortul făcut de ambele părți să ajungă la un compromis.

ADVERTISEMENT

Care a fost condiția impusă de bancă

Banca din România a acceptat eliminarea acestui sold cu condiția ca cei doi co-debitori să achite suma de 800.000 de lei și să încheie, astfel, un credit contractat în anul 2017.

”Practic, nu mai putea plăti ratele mari la care se angajase. Scenariul pe care l-a propus consumatorul era ca banca să reducă soldul de la 1,2 milioane de lei la 960 de mii de lei, iar datoria rămasă să fie achitată în următorii zece ani.

ADVERTISEMENT

Scenariul inițial cu care venise banca în conciliere era să prelungească doar cu câteva luni termenul de plată și să nu acorde niciun discount, ținând cont că pentru acest împrumut începuseră deja procedurile de executare. De aici au început negocierile care au durat 165 de zile și în care am purtat peste 10 runde de negocieri. Particularitatea cazului nu este doar reducerea oferită de bancă, ci și efortul și resursele angajate de consumator.

Pot spune că în negociere am ajuns la mijloc: am obținut un termen scurt de plată pentru cei 800 de mii de lei, așa cum își dorea banca și o reducere consistentă a soldului, de peste 400 de mii de lei, așa cum își dorea consumatorul.

ADVERTISEMENT

Din fericire, consumatorul a reușit să obțină un alt împrumut, de la o altă bancă, și a achitat suma de 800 de mii de lei integral, așa cum solicitase banca. A fost unul dintre puținele cazuri în care ambele părți au făcut compromisuri serioase și au implicat eforturi financiare mari”, explică, pentru sursa citată, conciliatorul.

CSALB anunță că în primele două luni ale acestui an au fost înregistrate 550 de cereri de negociere (355 adresate băncilor și 195 pentru IFN-uri), din care s-au format 130 dosare de conciliere (128 în raport cu băncile și 2 în raport cu IFN-urile).

ADVERTISEMENT
Tags: