News

Ce a pățit o turistă într-un autobuz din Brașov. Călătorii au crezut că e o glumă

O turistă străină aflată în ultimele zile în Brașov a avut parte de o experiență extrem de neplăcută. Cum a fost aceasta pur și simplu umilită de un controlor.
05.03.2023 | 11:46
Ce a patit o turista intrun autobuz din Brasov Calatorii au crezut ca e o gluma
Episod umilitor pentru o turistă aflată într-un autobuz din Brașov. Sursa foto: bizbrasov.ro
ADVERTISEMENT

Ne facem de râs în fața turiștilor străini”, aceasta este concluzia trasă de un brașovean după ce a fost martorul unui episod neverosimil în care actori au fost o turistă străină și o echipă de controlori de la RATBV Brașov.

Episod umilitor pentru o turistă aflată într-un autobuz din Brașov

Incidentul din orașul de la poalele Tâmpei a avut loc în urmă cu câteva zile. Aflată în vizită în orașul din România, o femeie din străinătate a fost dată jos dintr-un autobuz al RATBV Brașov pentru că nu avea bilet.

ADVERTISEMENT

Turista nu era vreo impostoare care voia să încalce regulile, ci pur și simplu nu avea bilet pentru că aparatele din mijlocul de transport erau defecte. Mai mulți călători au fost martorii acestui eveniment, iar unul dintre ei l-a povestit cu lux de amănunte.

”O turistă străină se urcă în autobuz şi încearcă să îşi achiziţioneze bilet prin intermediul plăţii cu cardul la aparatele instalate în autobuz, metodă foarte promovată de către Primăria Braşov, bineînţeles aceasta nefuncţionând.

ADVERTISEMENT

În urma domnişoarei se urcă un echipaj de control, format dintr-un domn şi o doamnă, doamnă care a luat loc control a titlurilor de călătorie. Ajuns la turista în cauză, i-am explicat domnului că a încercat să plătească cu ajutorul cardului digital, acesta cerând să-i arate că nu funcționează”, a precizat martorul.

Turista a fost dată jos din autobuz

Ulterior, spune martorul citat, femeia a încercat să achite cu cardul digital din ApplePay, însă nu a funcționat. A încercat apoi cu cardul fizic, dar nici acela nu a funcționat. Ce soluție a găsit angajatul de la RATBV Brașov: umilirea turistei. Femeia fost dată jos din autobuz.

ADVERTISEMENT

”Imediat, domnul controlor i-a recomandat aplicaţia 24pay, însă aceasta nici nu se configurează instant, nici nu este obligatorie pentru turiști şi nici pentru localnici, ţinând cont că nu este singura metodă de plată existentă la bordul autobuzelor.

Aceasta l-a întrebat dacă funcționează aparatele şi, bineînțeles, acesta i-a răspuns că nu, nu merg, la care soluția controlorului a fost se a o da pe turista noastră jos din autobuz la staţia Dramatic pentru a-şi cumpăra bilet, dar fără să menţină autobuzul în staţie, turista călătorind către gară, probabil pentru a prinde un tren”, spune brașoveanul, conform BizBrașov.

ADVERTISEMENT

Reacția societății de transport public din Brașov după acest incident

Concluzia perfect obiectivă a martorului a fost aceea că, prin astfel de episoade, ne facem de râs în faţa turiştilor străini, atât prin incompetenţă materială, cât şi prin incompetenţa personalului angajat.

Să sperăm că în urma acestei întâmplări relatate se vor lua măsurile necesare pentru a nu se mai repeta un astfel de eveniment penibil pentru Brașov”, a mai precizat călătorul care a asistat la scenă.

După acest eveniment, cei de la RATBV Brașov au precizat că au demarat o cercetare disciplinară în legătură cu comportamentul angajaților. Instituția își cere scuze pentru situație și admite că ”întâmpină în ultima perioadă dificultăți tehnice”.

”La nivelul societății a fost demarată o cercetare disciplinară internă referitoare la modul de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către angajații Serviciului Control, cercetare ce va include analiza imaginilor înregistrate de camerele de luat vederi din mijlocul de transport menționat.

În ceea ce privește a doua problemă, respectiv nefuncționarea unor validatoare, RATBV întâmpină în ultima perioadă dificultăți tehnice din cauză că nu mai beneficiază de serviciul de transmitere date 3G, acesta fiind transformat în 4G, fapt care generează apariția unor situații de nefuncționare a validatoarelor. RATBV, împreună cu furnizorul echipamentelor, lucrează la implementarea unor soluții, însă, momentan, fără a exista un algoritm definit, apar erori de funcționare.

Ne cerem scuze pentru apariția acestor probleme și le solicităm călătorilor să manifeste înțelegere, asigurându-i că încercăm să înlăturăm cât mai rapid aceste deficiențe”, a afirmat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV S.A.

ADVERTISEMENT
Tags: