Life

Ce magazine din România a vrut să cumpere Ion Țiriac. Ar fi fost o adevărată lovitură pe piața afacerilor

Ion Țiriac a participat la licitație pentru a cumpără un lanț de magazine celebre în România. Omul de afaceri s-a retras, însă, în ultimul moment.
18.02.2023 | 12:00
Ce magazine din Romania a vrut sa cumpere Ion Tiriac Ar fi fost o adevarata lovitura pe piata afacerilor
ADVERTISEMENT

Ion Țiriac și-a dorit să investească în încă o afacere. Miliardul a luat parte la licitația a nouă magazine foarte cunoscute în România, dar, din motive necunoscute, a decis să se retragă în ultimul moment și a lăsat pe altcineva să câștige.

Ion Țiriac a vrut să cumpere mai multe magazine cunoscute în România

Cunoscuta rețea de magazine Metro Cash & Carry deține în România 32 de magazine, în 24 din orașele din țară. Recent, aceasta a scos la vânzare 9 dintre locații în cadrul unei licitații la care, conform Playtech, a participat și Ion Țiriac, unul dintre cei mai bogați oameni din România. 

ADVERTISEMENT

Astfel, afaceristul care a donat o sumă impresionantă pentru victimele cutremurului din Turcia a fost dispus să plătească 100 de de milioane de euro pentru spațiile care aveau ca scop ulterior închirierea.

Totuși, din motive necunoscute, Ion Țiriac a preferat ca în ultimul moment să se retragă de la licitația organizată de compania Metro Cash & Carry, iar lanțul de magazine a ajuns în cele din urmă la un alt investitor.

ADVERTISEMENT

Cine a cumpărat magazinele Metro Cash & Carry după ce Ion Țiriac s-a retras de la licitație

Astfel, după ce Ion Țiriac a hotărât să renunțe la magazinele Metro Cash & Carry, acestea au ajuns la contracandidatul său rămas în cursă. Este vorba despre Portico Investments, un fond de investiții din America.

Acesta este deținut într-o proporție majoritară de către Washington State Investment Board, un fond de pensii american. Totodată, în afară de Ion Țiriac, pentru magazinele din România și-au mai arătat interesul grupurile Globalworth și WDP.

ADVERTISEMENT

„Pentru a crește gradul de competitivitate și eficiență și pentru a asigura consolidarea business-ului, Metro a inițiat un demers de tip Sale & Leaseback (vânzarea proprietăților deținute cu leasing ulterior pe termen lung).

Magazinul va funcționa în aceleași condiții de până acum, beneficiind de un parteneriat de leasing pe termen lung și de flexibilitatea operațională, cu un termen inițial fix de leasing, dar cu opțiuni viitoare“, au declarat reprezentanții Metro Cash & Carry, citați de sursa amintită anterior.

ADVERTISEMENT

De menționat este faptul că Ion Țiriac a fost chiar persoana care a adus brand-ul de magazine în România, însă în anul 2015 a renunțat la acțiunile pe care le deținea și care reprezentau 15% din afacere.

ADVERTISEMENT
Tags: