În primele două luni din 2024, piața înmatriculărilor de mașini noi din România a raportat o ușoară scădere în comparație cu aceeași perioadă din anul 2023. Explicația este aceea că cetățenii așteaptă debutul programelor Rabla.
Conform datelor oficiale, piața auto din România a încheiat anul precedent cu o creștere de aproape 12% față de 2022. Au fost peste 144 de mii de mașini noi înmatriculate.
Am avut anul trecut un top 5 modele de mașini noi preferate de români care a fost ocupat integral de marca autohtonă Dacia. Într-un top 10 au mai apărut două mărci premium, Mercedes și BMW.
Dacă revenim la prezent, trebuie să spunem că, în primele două luni din 2024, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu aproape 10% în februarie și cu 3% în primele două luni, la sub 24.000 de autoturisme.
În continuare, Dacia este vedetă pe piață. Constructorul auto român a avut o cotă de 30%. Locul 2 este ocupat de Toyota cu 7,7%. Podiumul e completat de Skoda, cu o cotă de 7,2%. În top 5 mai găsim mărcile Hyundai și Volkswagen.
Românii preferă tot mai mult motoarele pe benzină. Peste 56% dintre mașini au un astfel de motor. Doar 16,7% sunt diesel. De notat că mărcile din top 5 au, laolaltă, peste jumătate din piața auto totală, notează APIA, citată de HotNews.
Modele celor de la Dacia, Duster și Logan, s-au vândut cel mai bine, fiecare cu peste 2.200 de unități în două luni. Marca din Cehia, Skoda Octavia, a fost cel mai căutat model al unei mărci străine.
Preferințele românilor pentru mașinile electrice par în creștere. În debut de 2024, vânzările de mașini full-electrice au crescut cu 30%, spre 2.729 unități. Marca Dacia conduce și aici cu 1.012 de modele, urmată, cu 859 unități, de Tesla. Hyundai, Volkswagen și BMW au mai intrat în top 5.
Românii mai preferă și SUV-urile. Aceste mașini au avut o cotă de peste 47%. De asemenea, mașinile de clasa C au o cotă de 28%, iar cele de clasa B, 12,9%. De notat că hibridele plug-in au fost pe creștere, cu 28%, spre un total de peste 1.000 de mașini