Life

Ce se întâmplă cu Digi RCS RDS, Vodafone și Orange. Milioane de clienți din România trebuie să cunoască acest lucru

Ce se întâmplă cu serviciile Digi RCS RDS, Vodafone și Orange. Anunțul e important pentru milioane de clienți din România.
26.04.2024 | 21:00
Ce se intampla cu Digi RCS RDS Vodafone si Orange Milioane de clienti din Romania trebuie sa cunoasca acest lucru
Anunț pentru clienții Digi Vodafone Orange. Sursa foto: Facebook/Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Anunț important pentru clienții Digi RCS RDS, Vodafone și Orange. Consumatorii trebuie să cunoască anumite detalii despre încheierea contractelor la distanță. Cum se prodecează, de fapt?

Ce se întâmplă cu Digi RCS RDS, Vodafone și Orange. Anunț pentru toți clienții

Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat un ghid în care sunt detaliate condițiile în care pot fi încheiate contracte la distanță pentru serviciile de telefonie, televiziune sau internet.

ADVERTISEMENT

Contractele la distanță pot fi încheiate “fără prezența fizică simultană a părților, fiind utilizate în mod exclusiv unul sau mai multe mijloace de comunicație la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), înainte și inclusiv la momentul încheierii contractului”, după cum arată ANCOM.

În general, contractele la distanță se încheie telefonic sau online, accesând site-ul furnizorului de servicii sau o aplicație. Dacă este încheiat la telefon, furnizorul trebuie să ofere mai multe informații, cum ar fi identitatea lui, caracteristicile serviciilor pe care le oferă, dar și ale pachetului de servicii sau de servicii și echipamente terminale.

ADVERTISEMENT

Alte detalii pe care trebuie să le ofere sunt costul total al serviciilor și al echipamentelor. Durata contractului, precum și condițiile de încetare a acestuia, trebuie aduse în discuție. În convorbire trebuie abordat și dreptul de retragere din contract.

După încheierea convorbirii, consumatorul are dreptul de a primi informațiile privind oferta pe hârtie sau pe e-mail. Dacă nu există această variantă, se poate oferi un document ce se deschide și se descarcă ușor.

ADVERTISEMENT

Ce este de făcut după ce consumatorul acceptă oferta

Dacă este de acord cu oferta prezentată. atunci este nevoie de consimțământul consumatorului prin semnarea și trimiterea acordului către furnizorul de servicii, dacă a fost tipărită. Este posibilă și o confirmare scrisă, trimisă de furnizor prin e-mail sau prin intermediul unui alt suport durabil.

“Doar acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate inițial de furnizor nu presupune încheierea unui contract la distanță. Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor.

ADVERTISEMENT

De asemenea, contractul produce efecte doar dacă utilizatorul și-a exprimat acordul, pe un suport durabil, după primirea fișei de sinteză”, a precizat ANCOM, notează avocatnet.ro.

Ce se întâmplă, însă, cu contractele încheiate online? Înainte de a plasa comanda pe site, pagina respectivă trebuie să afișeze anumite informații.

Consumatorul trebuie avertizat, prin butonul prin care se plasează comanda, că va exista o obligație de plată după ce e finalizată comanda. “Dacă nu există o astfel de atenționare, utilizatorii nu au nicio obligație în temeiul acelei comenzi sau acelui contract”, mai arată ANCOM.

Totodată, pagina de comandă trebuie să-i ofere consumatorului posibilitatea de a revizui comanda. În acest fel, pot fi corectate anumite greșeli din comandă, înainte de a fi plasată.

Încheierea contractului la distanță are loc, în acest fel, la confirmarea, de către furnizor, a acceptării comenzii primite din partea consumatorului. Aceasta trebuie să se facă tot pe un suport durabil.

Cum te poți retrage dintr-un contract la distanță

Consumatorii se pot retrage dintr-un contract la distanță fără să fie nevoie să motiveze retragerea, în 14 zile de când a fost acesta încheiat. Dacă au fost achiziționate echipamente electronice, atunci termenul scadent este calculat de la data primirii acestora.

Clienții trebuie să fie informați de către furnizori în privința dreptului de retragere. Acest lucru trebuie făcut atât în momentul prezentării ofertei, cât și atunci când este încheiat contractul. Consumatorilor trebuie să le fie pus la dispoziție un formular de retragere.

Ce se întâmplă, însă, dacă nu sunt respectate toate regulile pentru încheierea contractelor la distanță? În acest caz, consumatorii pot face o sesizare la ANCOM.

ADVERTISEMENT