News

Ce se întâmplă cu românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange. Portarea îți poate aduce bani serioși. Legea pe care marile companii o țin ascunsă

Anunț important despre românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange. Portarea le poate aduce bani importanți.
07.04.2024 | 10:30
Ce se intampla cu romanii care au plecat de la Digi RDS RCS Vodafone sau Orange Portarea iti poate aduce bani seriosi Legea pe care marile companii o tin ascunsa
Românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange pot primi bani serioși. Precizări ale legii legate de portare. Sursa foto: Facebook / Hepta / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange trebuie să știe că portarea de la un operator la altul le poate aduce, în unele condiții, sume importante de bani. Legea pe care nu foarte mulți cetățeni o cunosc.

Românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange pot primi bani serioși. Precizări ale legii legate de portare

În țara noastră, portarea numărului de telefon de la un operator la altul este bine reglementată de autoritățile în domeniu. Încă de la începutul lui 2023, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit regulile după care se derulează procedura.

ADVERTISEMENT

Poate cel mai important aspect este acela că, tot anul trecut, ANCOM a stabilit și despăgubirile la care au dreptul clienții, în cazul în care operatorii de telefonie nu se conformează. În plus, au fost stabilite și condițiile în care se alocă aceste compensații.

Legea 198/2022 spune clar că operatorilor le revine obligația de a realiza portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet în maximum o zi lucrătoare. Din același act normativ aflăm că furnizorii care nu se achită de obligație trebuie să plătească celor afectați despăgubiri.

ADVERTISEMENT

Conform regulilor elaborate de ANCOM, despăgubirile către abonați se plătesc dacă aceștia sunt afectați de încălcarea obligațiilor legale cu privire la portare. Conform Deciziei nr. 72/2023, despăgubirile se calculează pentru fiecare zi, după cum urmează:

  • 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte mobile;
  • 5 lei pentru fiecare cartelă preplătită;
  • 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte fixe.
ADVERTISEMENT

Mare atenție: despăgubirile se acordă la cerere

Cetățenii trebuie să știe faptul că toate aceste compensații financiare nu sunt acordate în mod automat. Asta se face doar la cererea clienților care se consideră prejudiciați.

Mai exact, furnizorul va trebui să acorde compensații, la cerere, în două situații: dacă portarea s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare și dacă întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare a depășit o zi lucrătoare.

ADVERTISEMENT

Un total de 60 de zile reprezintă termenul-limită până la care persoanele îndreptățite pot transmite cereri de despăgubire. Ele sunt calculate de la data portării, dacă furnizorii nu stabilesc termene mai extinse.

Apoi, la cel mult 30 de zile de la data primirii unei cereri de despăgubire, furnizorul trebuie să transmită solicitantului dacă acesta are sau nu dreptul să primească despăgubiri. Tot atunci, clientul află care este cuantumul total al despăgubirilor la care are dreptul și modalitatea și termenul de acordare a acestora, notează AvocatNet.

În final, despăgubirile trebuie acordate în cel mult 60 de zile de la data la care furnizorul a primit cererea de despăgubire a abonatului îndreptățit. De notat că este posibil să se stabilească în contractul încheiat cu abonatul și acordarea lor eșalonată. Ea nu poate fi mai mare de un an.

ADVERTISEMENT