Președintele Asociației Furnizorilor de Energie din Romania (AFEER) explică ce trebuie să facă românii care primesc facturi pe minus la gaze. Există, conform acestuia, și condiții în care unii cetățeni pot primi banii înapoi.
Încă din luna ianuarie, ANRE anunța că peste 200.000 de clienţi din România vor primi facturi de regularizare cu minus. Din acest total, foarte multe sunt la gaze naturale.
Conform șefului AFEER, consumatorii casnici cu valori negative pe facturi au două căi de acțiune în astfel de cazuri. Un consumator a primit, recent, trei facturi cu valori cuprinse între 50 și 200 lei, toate cu valori negative. Specialiștii din domeniul Energiei spun că acest cetățean nu trebuie să facă nimic. El doar trebuie să aștepte recalcularea din partea furnizorului.
E important de precizat că, în anumite cazuri, consumatorii din țară au posibilitatea de a-și primi banii înapoi. ”Legea prevede că în cazul în care este o diferență de plată mai mare de 100 lei, respectiv ar trebui să plătească furnizorul mai mult de 100 lei, furnizorul este obligat să returneze cumva, din oficiu.
În cazul în care este mai mică, rămâne la furnizor și se scade din facturile ulterioare. Dacă consumatorul are altă opțiune, poate să discute cu furnizorul”, a spus Ion Lungu, preşedinte AFEER, la Antena 3.
Noul președinte al ANRE, George Niculescu, a spus, la postul de știri citat, că problema cu aceste facturi eronate ar veni de la schimbarea frecventă a legii pe tot parcursul anului trecut.
”Furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura în așa fel încât să-i factureze consumatorului final cel mai mic preț dintre prețul plafonat, prețul contractual și prețul final, așa cum sunt ele definite în Ordonanța 27”, a spus Niculescu.
Celălalt oficial al statului, Ion Lungu, preşedinte AFEER, vine cu veștile bune. El spune că, după nouă luni de facturi întârziate sau greșite, românii s-ar putea să primească facturile la zi începând cu luna iunie.
”Din informațiile pe care le am și aș putea spune că sunt chiar de astăzi (n.r. marți, 9 mai), situația este rezolvată practic la toți furnizorii. Cert este că în această lună, până la sfârșit, toate lucrurile vor intra în normal”, a mai spus Lungu, preşedinte.