News

Celebru producător de cosmetice, în prag de faliment. Cum a ajuns aici marca favorită a supermodelelor

Revlon a demarat demersurile pentru declararea falimentului. Compania nu a reușit să atragă cumpărători mai tineri, care aleg linii de machiaj de la celebrități precum Kylie Jenner sau Rihanna.
18.06.2022 | 15:00
Celebru producator de cosmetice in prag de faliment Cum a ajuns aici marca favorita a supermodelelor
Revlon are o istorie de peste 90 de ani Foto: Reuters
ADVERTISEMENT

Pentru generații de femei, roșul Fire & Ice de la Revlon, introdus în 1952, a fost nuanța de ruj preferată în cazul ieșirilor de sâmbătă seara. În anii ’70, parfumul Charlie era la mare căutare, iar când supermodelul Cindy Crawford a apărut în reclame purtând Raisin Rage în anii 1990, milioane de femei au cumpărat nuanțe de ruj maro.

Celebru producător de cosmetice, în prag de faliment

Pentru cea mai mare parte din cei 90 de ani, Revlon a fost imperiul principal al cosmeticelor de la Marea Depresiune. Dar în ultimele decenii, compania s-a luptat sub greutatea datoriilor enorme și a concurenței din partea noilor generații de mărci de cosmetice.

ADVERTISEMENT

Acum, blocajele cauzate de coronavirus în China și sincopele din lanțul de aprovizionare au adăugat o tensiune suplimentară. Săptămâna aceasta, Revlon a depus cerere de protecție în caz de faliment.

Niciuna dintre filialele internaționale ale Revlon nu este inclusă în procedură, cu excepția Canadei și Regatului Unit. Depunerea a fost făcută la Curtea de Faliment din SUA pentru Districtul de Sud din New York,

ADVERTISEMENT

Compania a listat active și pasive între 1 miliard și 10 miliarde de dolari, potrivit dosarului.

Machiajul pe care consumatorii se înghesuie acum să-l cumpere arată diferit. În ultimii câțiva ani, linii de cosmetice de la nume mari precum Rihanna și Kylie Jenner au apărut pe piață și au ajuns direct la fani.

Superstarurile rețelelor sociale au promovat aceste produse în rândul milioanelor lor de urmăritori de pe Instagram și TikTok, îmbrățișând palete de culori incluzive și ocolind farmaciile pe care Revlon se baza în mod tradițional pentru a-și vinde produsele.

ADVERTISEMENT

Revlon, împovărată de datorii

Categoria de produse cosmetice colorate în masă, care include produse precum fardul de ochi, fondul de ten și rujul, a crescut, dar nu a revenit la vânzările prepandemice și s-ar putea să nu o facă până în 2024, prevăd analiștii de la Jefferies.

Mai mult, în timp ce mărci de cosmetice precum Maybelline, Nyx și E.L.F. au înregistrat fiecare o creștere de două cifre a vânzărilor față de acum un an, creșterea vânzărilor Revlon a fost de doar 5,2%, conform datelor Nielsen și Jefferies.

ADVERTISEMENT

Compania, care are datorii în jur de 3,8 miliarde de dolari și 5.700 de angajați, se chinuie de ceva vreme. În 2020, a spus că va desființa 1.000 de joburi în speranța de a îmbunătăți profitabilitatea.

Mai târziu în acel an, a evitat la limită să depună declarația de faliment, ajungând la o înțelegere cu creditorii săi.

Falimentul Revlon ar putea fi un semn că vor veni mai multe probleme pentru mărcile de consum, au spus specialiștii în faliment, citați de The New York Times.

Inflația ridicată, creșterea ratelor dobânzilor și avertismentele de recesiune i-au făcut pe cumpărători să fie mai atenți la cheltuieli.

O istorie de peste nouă decenii

Revlon a fost fondată la începutul anilor 1930 de frații Charles și Joseph Revson și Charles Lachman, care au introdus un nou lac de unghii. Compania producătoare de machiaj a crescut pentru a deveni a doua ca mărime din Statele Unite, după Estée Lauder.

Domnul Revson a curtat cumpărătorii de sex feminin prin promovarea atracției buzelor și unghiilor roșii asortate.

Anii de boom pentru companie au venit în anii 1980, odată cu campania „Cele mai de neuitat femei din lume”, fotografiată de celebrul fotograf Richard Avedon și care prezintă multe dintre supermodelele epocii, inclusiv Cindy Crawford, Claudia Schiffer, Iman și Christy Turlington.

În 1985, Revlon a fost achiziționat printr-o tranzacție evaluată la 2,7 miliarde de dolari de către Ron Perelman, care a folosit un mic lanț de supermarketuri pe care îl controla, Pantry Pride, pentru a plănui preluarea.

Susținută de obligațiuni de mare risc, achiziția a fost creditată pentru declanșarea unui val de preluări ostile.

Achiziția l-a ajutat pe Perelman să devină un miliardar și un filantrop, care a făcut donații mari și și-a plasat numele pe aripi de muzee, spitale și universități, în timp ce acțiunile Revlon au atins apogeul în 1998.

Acțiunile Revlon au atins apogeul în 1998

Dar până atunci, vânzările începuseră deja să scadă, și în curând la fel s-a întâmplat și cu prețul acțiunilor Revlon. În 1998, dobânda pentru datoria de 1,7 miliarde de dolari a Revlon a depășit venitul operațional.

Însă, deoarece multe dintre celelalte companii ale lui Perelman au intrat în faliment și chiar și după o încercare de a vinde Revlon, el a rămas cu marca de cosmetice, investind milioane de dolari din banii săi pentru a o susține și declarând-o una dintre cele mai mari nume de mărci de consum într-un interviu pentru The New York Times în 2000.

În efortul de a-și diversifica și susține afacerile, Revlon a achiziționat alte companii, inclusiv, în 2016, afacerile internaționale ale mărcii de îngrijire a unghiilor Cutex și Elizabeth Arden, într-o tranzacție finanțată în mare parte din datorii.

Dar Revlon s-a chinuit să-și recapete prezența pe piață pe măsură ce a apărut un nou grup de antreprenori în domeniul cosmeticelor.

„Cererea consumatorilor pentru produsele noastre rămâne puternică – oamenii iubesc mărcile noastre și continuăm să avem o poziție sănătoasă pe piață”, a declarat directorul executiv al Revlon, Debra Perelman, fiica lui Ron Perelman.

Bilanțul extins al companiei „a limitat capacitatea noastră de a naviga pe probleme macroeconomice pentru a satisface această cerere”, a mai spus ea.

Compania din New York a declarat că, după ca instanța îi va aproba cererea, se așteaptă să primească 575 de milioane de dolari în finanțare de la creditorii existenți, ceea ce îi va permite să își mențină operațiunile de zi cu zi.

„Acțiunea de astăzi va permite Revlon să ofere consumatorilor noștri produsele emblematice pe care le-am livrat de zeci de ani, oferind în același timp o cale mai clară pentru creșterea noastră viitoare”, a spus Debra Perelman

ADVERTISEMENT