News

CFR Călători, întârzieri de sute de minute! Când revine traficul la normal

Probleme serioase pentru CFR Călători care a anunţat întârzieri de sute de minute după vijelia care a avut loc în urmă cu doar câteva ore
29.07.2021 | 11:15
CFR Calatori intarzieri de sute de minute Cand revine traficul la normal
Sute de minute de întârziere pentru mai multe trenuri ale CFR-ului. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

A fost haos total în Gara de Nord, dar şi în alte staţii după ce traficul feroviar a avut serios de suferit în urma vijeliilor din mai multe zone ale ţării, inclusiv Capitală. Sute de călători au rămas în aşteptare, mulţi dintre ei privind cu stupoare tabelele cu informaţii. Fără să le fie explicată vreo cauză, aceştia au observat cum trenurile pe care le aşteptau au bifat iniţial întârzieri de câteva zeci de minute după care, în cazul multor garnituri, s-a ajuns chiar la sute de minute.

Trenurile aşteptate să sosească în Gara de Nord au fost anunţate şi cu peste trei ore de întârziere. Acestea vin din mai multe colţuri ale ţării, printre care Constanţa, Braşov, Satu Mare, Bacău. Recordul este deţinut de trenul care trebuia să vină de la Vatra Dornei Băi. La un moment dat acesta a sărit de 190 de minute. De asemenea, au întârzieri şi trenurile care trebuie să plece din Gara de Nord.

ADVERTISEMENT

Garniturile CFR Călători, întârzieri de sute de minute!

Conform reprezentanţilor CFR, problemele pe calea ferată au apărut pe traseul Buftea-Periș și Brănești-Fundulea. Aici se circulă, deocamdată, pe un singur fir, motiv pentru care s-a dat peste cap mersul trenurilor. Totul se întâmplă din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, produse de rafalele puternice de vânt înregistrate în cursul nopții, în jumătatea de sud a țării.

Anunţul a fost făcut chiar de purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan. Astfel, pe intervalul de stații Brănești – Fundulea linia de contact a fost ruptă de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă.

ADVERTISEMENT

Din cauza acestei avarii, două trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia – Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia – Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord.

De remarcat că până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești – Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație.

ADVERTISEMENT

Când revine traficul CFR la cote normale

Mai mult decât atât, pe raza Regionalei CF București au avut loc avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș. De altfel, întreaga noapte pe această rută s-a circulat pe un singur fir.

În intervalul orar 07.30 – 09.12, traficul feroviar a fost închis temporar în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661. FANATIK a scris AICI despre accident. Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate. Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.

ADVERTISEMENT

Probleme au fost în toată ţara – regionalele CF Timișoara, Brașov și Iași au raportat şi ele deranjamente din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact.

CFR SA îi asigură pe călători că angajații de la calea ferată depun toate eforturile necesare pentru remedierea tuturor deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică și restabilirea traficului în condiții normale, se precizează într-un comunicat dat publicității de compania de infrastructură.

Ce se întâmplă cu trenurile care merg la mare

Doar câteva zile a ţinut minunea CFR-ului în privinţa trenurilor care ajung pe litoral. Astfel, după ce a fost redeschis traficul feroviar pe magistrala 800, la încheierea lucrărilor de reparație, a avut loc o ciocnire gravă între două trenuri, ciocnire care a cauzat rerutări și întârzieri ale trenurilor.

Pentru deblocarea circulației, încă de la ora producerii accidentului de la Fetești, CFR Călători a pus la dispozitia CFR SA care gestionează coordonarea ciculației, locomotive diesel. La ore bune de la impactul devastator, acestea mai sunt încă folosite.

Este adevărat că traficul se desfăşoară în limite oarecum normale – în intervalul de stații Ovidiu – Fetești – Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel. Culmea, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că mecanicul de locomotivă al trenului privat implicat în accidentul de la Fetești se afla sub influența alcoolului.

Un alt eveniment neplăcut s-a petrecut cu trenul Mangalia – Arad, garnitură care a acumulat peste nouă ore întârziere după ce a staționat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia și abia după opt ore şi jumătate a ajuns în Gara de Nord. Treizeci de minute mai târziu trenul a părăsit Gara de Nord și ar urma să ajungă la Arad undeva după ora 9 seara.

ADVERTISEMENT