Volkswagen, o mare companie din zona auto, are în plan concedieri masive pentru anul 2024. Germanii vor să reducă cheltuielile și spun că nivelul ridicat al costurilor şi productivitatea scăzută fac maşinile sale necompetitive.
Problemele pentru angajații de la Volkswagen continuă. În septembrie, nemții anunțau un plan de eliminare a peste 200 de locuri de muncă de la unitatea de software Cariad, aflată în dificultate.
Între timp, criza se răsfrânge și la nivelul muncitorilor din uzine. Luni 27 noiembrie 2023, gigantul auto german Volkswagen a anunțat că ia în considerare reduceri de personal. Măsura este una vitală pentru reducerea costurilor impuse în tranziția către sectorul mașinilor electrice.
Gunnar Kilian, membru în conducerea companiei germane la nivel de resurse umane, a spus că majoritatea personalului care va părăsi compania o va face prin niște acorduri de pensionare anticipată sau de pensionare parțială.
O explicație tehnică privind acest posibil val de concedieri vine de la Thomas Schaefer, șeful celor de la Volkswagen. ”Situația este critică. Multe piețe sunt sub presiune.
Comenzile noastre, în special pentru vehicule electrice, au fost mai mici decât ne așteptam”, a declarat acesta, la o întâlnire a personalului la sediul producătorului auto din Wolfsburg.
Apoi, directorul VW a oferit vestea pe care niciun angajat nu dorea să o audă. ”Este clar: situația actuală nu mai poate continua. Nu va funcționa fără reduceri semnificative. Trebuie să abordăm problemele critice, inclusiv personalul” a spus el, conform RTL.
CEO-ul grupului german, Oliver Blume, a anunțat în iunie un program de economii de peste 10 miliarde de euro pentru a ajuta producătorul de automobile să-și crească profitabilitatea.
”Cu multe dintre structurile noastre preexistente, procesele şi costurile ridicate, nu mai suntem competitivi cu Volkswagen”, a declarat acesta la o întâlnire cu personalul, la sediul producătorului auto din Wolfsburg.
În septembrie, VW a declarat că va elimina 269 de locuri de muncă la fabrica sa de mașini electrice din Zwickau. Grupul auto german se confruntă cu o concurență dură în sectorul vehiculelor electrice, în special pe piața din China.