În zilele noastre, fără să realizăm, restaurantele la care obișnuim să luăm masa adoptă o serie de strategii prin care ne fac să cheltuim mai mulți bani. Specialiștii prezintă o parte dintre aceste trucuri.
Fie că vorbim de marile lanțuri de supermarketuri, de un magazin simplu sau de un restaurant, țelul comerciantului este unul singur: profitul. Pentru asta, el trebuie să strângă cât mai mulți bani de la clienți.
Aproape zilnic, când mergem la supermarket, întâlnim produse la preț redus. Chiar dacă nu ne sunt necesare, cheltuim bani pe ele pentru că, nu-i așa, ofertele nu trebuie ratate.
Deși nu realizăm la o primă vedere, astfel de strategii prin care cetățenii sunt convinși să cheltuie mai mulți bani sunt adoptate și de patronii de restaurante. O analiză prezentată de cei de la Food Story ne arată trucurile la care recurg unii comercianți.
Un prim aspect sesizat este cel legat de simbolul monedei. Există meniuri în care acesta nu apare lângă preț. Experții spun că simbolul “€” (n.r. al monedei euro) ne amintește că vom cheltui bani. Studiile în domeniu spun că cei care au primit un meniu fără simbolul monedei au cheltuit mai mulți bani decât cei care au primit un meniu cu acest simbol.
O altă strategie a patronilor este legată de prețurile cu sau fără zecimale. S-a constatat că acele prețuri care se termină cu 9 implică valoare, dar nu și calitate. În opoziție, un fel de mâncare care se termină în 95 este mai apetisant. Există multe restaurante care nu includ cenți în mâncărurile lor. Spun că acest lucru face meniul mai simplu și mai curat.
Este important și modul în care arată un meniu. Astfel, fontul acestuia influențează suma de bani pe care o cheltuim. O analiză de specialitate spune că fontul italic este des utilizat. El dă impresia oaspetelui că se află într-un loc elegant și sofisticat.
Nu în ultimul rând, un client poate fi impresionat de modul în care este descris un fel de mâncare. O serie de cercetări efectuate de Universitatea din Illinois la Urbana-Champaign au scos în evidență faptul că mâncărurile bine descrise se vând cu 27% mai mult decât cele care au doar titlul.
Poziționarea în meniu a mâncărurilor joacă, de asemenea, un rol crucial în ceea ce-l privește pe client. Aaron Allen, angajat la o firmă de consultanță pentru restaurante, a declarat în presa engleză că unele restaurante pot câștiga 1.000 de euro pe lună doar prin simpla schimbare a poziției mâncărurilor.
Mai exact, felurile de mâncare din mijlocul paginii sunt comandate mai des. Astfel, unitățile comerciale au decis tot mai mult să plaseze acolo felurile de mâncare care le aduc cel mai mare profit.