Procedura privind managementul cazurilor de violență în școli a fost pusă în consultare publică miercuri, 19 iulie, de Ministerul Educaţiei. Ce măsuri sunt propuse pentru elevii agresivi.
Într-un comunicat postat pe pagina oficială de Facebook, autoritățile anunță lansarea în consultare publică a ”Procedurii privind managementul cazurilor de violenţă asupra antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor şi personalului şcolii, precum şi al altor situaţii corelate în mediul şcolar şi a suspiciunii de violenţă asupra copiilor în afara mediului şcolar”.
Conform Ministerului, rolul acestei proceduri este să reglementeze modalitățile de lucru, regulile de aplicat și responsabilitățile persoanelor implicate în managementul acestor situații.
”În gestionarea cazurilor de violență, pentru a asigura siguranța fizică și emoțională a elevilor, reprezentanții unităților de învățământ trebuie să sesizeze instituțiile abilitate, să colaboreze cu acestea și să aplice sancțiuni și măsuri de sprijin pentru autori, respectiv măsuri de sprijin pentru victimă/victime”, se mai arată în comunicat.
Încă din primăvară, în contextul exploziei cazurilor de agresiune în unitățile de învățământ, sindicatele au propus mai multe măsuri pentru a combate violența. Se vorbe atunci de exmatriculări, detenție școlară sau camere video în clase.
Din proiectul pus în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei (care poate fi consultat AICI) aflăm că toate formele de violenţă care constituie infracţiuni se consideră forme grave de violenţă.
”Fără a se considera o enumerare exhaustivă, se consideră forme grave de violenţă între copii următoarele:
Din același proiect mai aflăm că elevii implicaţi în acte de violență vor fi obligaţi să participe la ore de consiliere şcolară sau psihologică. În caz contrar autorităţile pot cere instanţelor de judecată să emită decizii privind obligarea acestora la consiliere.
”În situația în care elevii și/sau părinții/reprezentanții legali continuă să refuze participarea la ședințele de consiliere școlară și/sau de intervenție psihologică și psihoterapeutică, cuprinse în Planul de reabilitare și/sau reintegrare socială, chiar și după vizita de monitorizare efectuată de SPAS/DAS, directorul sesizează situația managerului de caz
DGASPC și ISJ/ISMB pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea, prin hotărâre judecătorească, a elevilor și/sau părinților/tutorilor legali să participe la ședințe de consiliere școlară și/sau de intervenție psihologică și psihoterapeutică, potrivit art. 1528 din Codul Civil”, conform proiectului.