Life

De ce se pune muzică în difuzoare în locurile unde faci cumpărături. S-a aflat cel mai important secret al magazinelor și supermarketurilor

Motivul pentru care se pune muzică în difuzoare în locurile unde faci cumpărături. Este cel mai important secret al magazinelor și supermarketurilor.
09.03.2024 | 18:42
De ce se pune muzica in difuzoare in locurile unde faci cumparaturi Sa aflat cel mai important secret al magazinelor si supermarketurilor
De ce se pune muzică în difuzoare la magazine. Sursa foto: Pixabay/Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Poate te-ai întrebat, cel puțin o dată, atunci când mergi la supermarket, de ce se pune muzică în difuzoare în locurile de unde se fac cumpărături. Experții au o explicație simplă pentru acest lucru.

De ce se pune muzică în difuzoare în locurile unde faci cumpărături. Secretul magazinelor și supermarketurilor a fost descoperit

Toate magazinele și supermarketurile au ceva important în comun, și anume muzica ce se aude în difuzoare. Dar te-ai gândit vreodată că există o explicație pentru acest lucru?

ADVERTISEMENT

Există mai multe motive pentru care muzica este difuzată în magazine, unul dintre ele fiind faptul că are un impact asupra psihicului. Potrivit expertului în psihologie și psihiatrie conf. univ. dr. Simona Trifu, există o legătură subtilă între muzică, reclame și comportamentul de cumpărare al consumatorilor.

În ziua de astăzi, ritmul de viață este tot mai alert, iar oamenii au un nivel ridicat de stres și oboseala. Astfel, în industria alimentară și comercială se folosește muzica drept instrument discret de a influența oamenii.

ADVERTISEMENT

De altfel, atunci când se difuzează reclame la televizor, volumul crește din același motiv pentru care muzica este difuzată în difuzoare la supermarketuri.

Emoțiile și stările emoționale ale clienților pot fi afectate de muzică. Dacă la magazin este difuzată muzică veselă și energică, atunci și oamenii vor avea o stare de spirit mai bună. Prin urmare, comportamentul lor de cumpărare este și el influențat.

ADVERTISEMENT

Muzica poate influența comportamentul consumatorilor, dar și timpul pe care aceștia îl petrec la magazin. Dacă muzica este plăcută, atunci clienții vor rămâne mai mult timp în magazin. În acest fel, pot analiza mai multe produse și pot achiziționa mai multe.

Cu toate acestea, nu toată lumea este influențată pozitiv de muzica din difuzoarele de la magazin. Cei mai mulți, însă, sunt afectați, într-o măsură mai mică sau mai mare, de acest lucru.

ADVERTISEMENT

Cum este influențat psihicul de muzica de la magazin. Explicațiile unui specialist

Conf. univ. dr. Simona Trifu, specialist în psihologie și psihiatrie, a explicat cum este afectat subconștientul de muzica din supermarket, precum și de reclamele de la televizor.

“Motivul superficial ar fi acela că ne dorim o lume în care oamenii să fie fericiți. Oamenii sunt din ce în ce mai obosiți, muncesc din ce în ce mai mult. Atunci, societatea sub pretextul că iese în atenția omului obosit dorește să îi pună muzică. Asta se întâmplă și în taxi.

Totul sub pretextul ca să îți fie ție bine, să ai o stare psihică mai bună pentru că muncești mult. De fapt, este un soi de exaltare care are loc la nivel pulsional. Muzica și reclamele nu se adresează nivelului conștient decât în această parabolă.

De fapt, se adresează nivelului subconștient, unde omul simte o exaltare de moment și își face mai multe cumpărături. Mecanismul ține o oră, două, în măsura în care cel în cauză chiar a rezonat cu mesajele transmise.

Nu toată lumea rezonează. Sunt oameni sugestibili și sunt mulți. Peste 50% din oameni sunt receptivi la astfel de situații, dar sunt și oameni total non-sugestibili, adică sunt deranjați”, a explicat conf. univ. dr. Simona Trifu, psihiatru la Spitalul Obregia București, pentru DCMedical.

ADVERTISEMENT