Inspectorii de la ANPC au demarat mai multe acțiuni de control la două lanțuri de fast-food din Capitală, iar cele descoperite au întrecut orice fel de așteptare.
Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a făcut anunțul. Acesta susține că vizate au fost restaurantele McDonalds și KFC, din zona Piața Romană a Capitalei.
În urma controalelor demarate și a neregulilor descoperite, comisarii de la ANPC au acordat amenzi de 15.000 de lei, a mai precizat președintele instituției.
Horia Constantinescu susține că cei mai afectați au fost consumatorii de anumite aspecte, în timp ce operatorul economic a avut doar de câștigat.
Totodată, el a mai precizat că ANPC își dorește ca astfel de situații să nu apară din nou nici în alte astfel de locații, pentru că rezultatele sunt destul de clare.
”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară.
Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
În ceea ce privește neregulile descoperite de inspectori la restaurantele KFC și McDonalds de la Piața Romană, ANPC informează că în primă fază a fost vorba despre gramajul porțiilor de cartofi prăjiți.
Mai exact, au fost declarate gramaje mult mai mari, iar în schimb, cantitățile cântărite erau cu totul altele.
De asemenea și la nivelul băuturilor răcoritoare s-au descoperit câteva nereguli. Se pare că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, drept urmare, consumatorii primeau mai mult decât plăteau.
În cele două restaurante nu s-au găsit nici mențiuni privind ingredientele cu potențial alergen și nici gramajul sau prețul produsului, aproape de casa de marcat.
De asemenea, inspectorii de la ANPC au mai constat și lipsa menţiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor.
Printre altele, în cadrul acțiunilor s-au mai găsit și nereguli la nivelul agregatelor frigorifice. Mai exact, existau acumulări de impurități, un praf gros, dar și resturi alimentare, ori grilaje cu rugină.