Subiectele la Evaluarea Națională pentru clasa a IV-a, a doua probă a acestei testări, de la matematică, au fost publicate pe site-ul Ministerului Educației.
Iată cele două teste pe care elevii le-au avut de rezolvat:
Evaluarea Națională – matematică – Test 1
Evaluarea Națională – matematică – Test 2
Potrivit ordinului publicat în octombrie 2021 în Monitorul Oficial, în anul școlar 2021-2022, Evaluările Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se susțin în perioada 10-26 mai 2022.
Pentru elevii claselor a IV-a, matematica este cea de a treia probă și va avea loc miercuri, 18 mai. Joi, elevii minorităților naționale vor susține testul de limba maternă.
La fel ca pentru oricare altă evaluare la nivel național, Ministerul Educației pune la dispoziție și modele de subiecte. Pentru proba de matematică, sunt disponibile pe site-ul ministerului subiectele care au picat la Evaluarea Națională 2019, la clasa a IV-a:
FANATIK vă va prezenta subiectele de azi, imediat ce acestea vor fi disponibile.
Manualul de proceduri pentru Evaluările Naționale 2022 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost trimis inspectoratelor școlare județene de către Ministerul Educației.
Potrivit manualului amintit, administratorul testului are responsabilitatea monitorizării testării în clasa în care a fost repartizat. După începerea citirii Scenariului testului și a notării pe tablă a orei de începere a lucrului efectiv, nu se va mai permite niciunui elev să intre în clasă.
În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.
Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională, conform metodologiei, este după cum urmează:
La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.
Rolul administratorului de test este de a asigura condițiile standardizate de testare pentru toți elevii participanți, iar acest lucru va fi documentat atât în rapoartele întocmite de către aceștia, cât și în rapoartele școli și în cele ale inspectoratelor școlare.
Ministerul Educației a anunțat că evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și a instrucțiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Rezultatele testelor nu se fac publice, nu se notează cu calificative, nu se trec în catalog.
Corectarea testelor se realizează în termen de maxim șapte zile de la susținerea lor. Ulterior corectării, fiecare părinte sau reprezentant legal este invitat la școală să ia la cunoștință rezultatele, în mod individual și privat.
Învățătorul clasei arată testul, explică acordarea codurilor în funcție de greșelile avute și întocmește un proces verbal semnat de către părinte.
La finalul evaluărilor, învățătorul clasei întocmește un raport la nivelul clasei, în care sunt trecute toate codurile obținute la fiecare item cu toate explicațiile necesare acordării respectivului cod, pentru fiecare elev în parte. Acest raport este discutat la nivelul catedrei, pentru ca mai apoi să fie inclus într-un raport realizat la nivel de școală