News

Nu se introduce taxă auto în 2022. Tanczos Barna: ”Vom vedea în 2023”

Nu se va reintroduce taxa auto în România, în anul 2022, a anunțat, joi, 6 ianuarie, ministrul mediului, Tanczos Barna, după ce au fost mai multe discuții în acest sens.
06.01.2022 | 18:22
Nu se introduce taxa auto in 2022 Tanczos Barna Vom vedea in 2023
ADVERTISEMENT

Ministrul mediului, Tanczos Barna, a anunțat că la nivel guvernamental s-a hotărât ca în acest an să nu se introducă taxe noi, implicit ”taxă auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare”.

De altfel, ministrul a spus că în 2023 se va reanaliza o astfel de situație, precizând și faptul că se lucrează la eficientizarea programului Rabla, pentru a-i sprijini pe cei care vor să-și cumpere mașini noi.

ADVERTISEMENT

Tanczos Barna: ”În 2022, sigur nu va exista taxa auto”

”Am vorbit în Coaliţie, prima dată în luna iulie (despre taxă auto, n.r.), iar după aceea, în noiembrie – decembrie, în noua Coaliţie. Decizia la nivel guvernamental a fost că, în anul 2022, nu se vor introduce taxe noi.

Acest lucru înseamnă că, în 2022, sigur nu va exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare.

ADVERTISEMENT

În momentul de faţă nu putem vorbi despre o taxă auto. Vom vedea în 2023. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni lucrăm la eficientizarea programului Rabla”, a declarat Tanczos Barna în cadrul unei conferințe de presă.

Tanczos Barna: ”Avem în derulare un program complementar cu >”

Legat de programul ”Rabla” Tanczos Barna a anunțat înființarea unui program complementar cu ”Rabla”. Prin acesta, românii nu vor fi nevoiți  să achiziționeze un autoturism nou, dacă li se oferă un voucher pentru predarea unui autovehicul vechi.

ADVERTISEMENT

”În momentul de faţă nu există un asemenea proiect (de majorare a impozitelor la maşini, n.r.). Oricum, taxele locale sunt la îndemâna autorităţilor publice locale. Ceea ce doresc şi vom lansa ca noutate de la AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.) este un program care să se deruleze în parteneriat cu autorităţile locale care să fie complementar “Rabla” şi care să nu însemne neapărat o obligaţie de a cumpăra o maşină nouă în cazul în care primeşte un bonus pentru renunţarea la maşina veche.

Este un proiect în lucru. L-am discutat de mai multe ori şi cu reprezentanţii municipiilor, oraşelor, comunelor.

ADVERTISEMENT

În luna ianuarie, după ce avem o variantă finalizată vom începe dezbaterile pe program cu reprezentanţii UAT-urilor (Unităţile Administativ – Teritoriale, n.r.), astfel încât în primul trimestru să putem lansa un astfel de program complementar şi care să fie mai flexibil şi la dispoziţia autorităţilor locale, unde să contribuie şi ei cu anumite sume pentru a scădea poluarea în zonele respective”, a mai spus ministrul mediului.

Taxa auto a fost eliminată pe 1 februarie 2017, drept urmare, mulți cei care au achitat-o şi-au primit banii înapoi. În 2019 ANAF anunța restituirea unor taxe auto de 6,16 miliarde de lei în total.

Pe 1 ianuarie 2007, după ce România a aderat la Uniunea Europeană, s-a introdus pentru prima oară taxa auto, care se calcula în funcție de: vechimea autovehiculului, tipul de catalizator, dar și în funcție de capacitatea cilindrică. Din data de 15 martie 2013 s-a introdus timbrul de mediu, taxa auto calculându-se pe baza emisiilor de CO2.

ADVERTISEMENT