În ultimii ani, Google Chrome a câștigat din ce în ce mai mult teren în fața rivalilor, fie că vorbim despre Internet Explorer, Mozilla sau orice alte browsere pe care le pot folosi internauții din întreaga lume. De altfel, cele mai recente sondaje arată că și-a câștigat încet, dar sigur titlul de lider în topul preferințelor noastre, mai ales dacă suntem utilizatori înrăiți de MAC sau PC.
Și pentru ca experiența navigării să fie cât mai plăcută și lipsită de griji, reprezentanții companiei actualizează browserul constant, încercând să răspundă astfel nevoilor clienților săi. Iar cea mai importantă dintre nemulțumirile oamenilor este, fără doar și poate, legată de reclamele în exces.
Prin urmare, începând cu luna august, când va fi lansată versiunea 86 a browserului, Google Chrome și-a anunțat intenția de a bloca toată publicitatea care consumă resurse suplimentare de sistem. Vorbim despre reclamele care folosesc mai mult de 4 MB bandă de internet și mai mult de 60 de secunde din puterea totală a procesorului.
Reclamele care încalcă regulile vor înceta să mai fie afișate pe o pagină, iar Chrome va pune în locul lor o căsuță goală cu mesajul „Ad removed” (trad. „Reclamă eliminată”). Măsura va avea ca efect o durată de viață mai lungă a bateriei, dar și o reducere a datelor consumate pe fiecare site, susțin reprezentanții companiei americane.
„Am descoperit recent că o fracțiune din 1% dintre reclame consumă o proporție prea mare de resurse ale dispozitivului, precum baterie sau date mobile, fără ca utilizatorul să cunoască acest lucru“, a explicat managerul de produs din cadrul echipei Chrome, Marshall Vale.
Potrivit acestuia, funcția de blocare a reclamelor care consumă resurse suplimentare este în lucru încă din luna iulie a lui 2019. În apropierea momentului lansării, ea va fi disponibilă în Chrome Beta, urmând să fie activată implicit în versiunea publică a browserului, atât pe desktop, cât și pe mobil.
Totodată, Google anunță că reclamele care consumă multe resurse afectează bateria dispozitivelor mobile, pun presiune pe rețelele de internet și „costă bani”. 0,3% dintre reclamele afișate astăzi pe internet sunt „grele”, iar acestea, în ciuda procentului mic, folosesc 27% din datele consumate de publicitate în browserul Chrome.
În altă ordine de idei, săptămâna viitoare va fi introdusă odată cu noua versiune a browserului și funcția care permite utilizatorilor să aranjeze taburile pe grupuri. Practic, vei putea adăuga un tab într-un grup dând click dreapta pe el și selectând „Add Tab to Group”.
Acestea pot fi mutate între grupuri prin metoda drag-and-drop și redenumite după bunul plac, iar pentru a fi mai ușor de găsit, li se asociază culori. Grupurile se păstrează și după ce browserul este oprit și repornit.