Bogdan Badea a dat asigurări că toată lumea își va primi facturile restante încă din luna iunie, iar din viitor lucrurile vor intra în normal. Mai mult, clienții casnici ar urma să primească facturi de două ori pe lună, pentru a le putea achita la termen.
”Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitate, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita.
Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață”, a declarat directorul general al Hidroelectrica, Bogdan Badea.
Potrivit Digi 24, clienții Hidroelectrica nu trebuie să se aștepte să primească un calup de 10 facturi, deși acestea au întârziat din iunie. Compania va emite, așadar, câte două facturi restante pe lună, pentru ca oamenii să aibă timp să le plătească.
”Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor”, a completat Badea. Șeful Hidroelectrica a recunoscut că românii nu mai sunt atât de interesați de a semna un contract cu această companie, după un an de controverse.
”Odată cu introducerea sistemului de reglementare de la 1 ianuarie, presiunea a scăzut puțin pe Hidroelectrica, în sensul în care acum avem 2-3.000 de cereri de contractare. Nu mai avem 5-6-7.000 de cereri de contractare într-o zi”, a completat directorul Hidroelectrica.
Hidroelectrica a avut mari probleme cu emiterea facturilor, existând și acum cazuri de români care nu și-au primit facturile pentru luna iunie 2022. În consecință, ANRE a aplicat amenzi furnizorilor, printre care Hidroelectrica.
”Aşa cum am anunţat public, ca urmare a numeroaselor sesizări privind neemiterea facturilor de energie electrică, am demarat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică. Acţiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care, în perioada 01.04.2022 – 30.09.2022, furnizorii şi-au respectat obligaţia de a emite facturi conform perioadei de facturare convenite cu clienţii finali.
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că furnizorii controlaţi nu şi-au respectat obligaţiile legale, respectiv au emis cu întârziere sau nu au emis facturi de energie electrică după fiecare perioadă de facturare, aceştia fiind sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare totală de 380.000 lei.
Amenzile s-au aplicat astfel: • ELECTRICA FURNIZARE 120.000 lei • HIDROELECTRICA 70.000 lei • CEZ VÂNZARE 60.000 lei • E.ON ENERGIE ROMÂNIA 50.000 lei • ENEL ENERGIE 50.000 lei • ENEL ENERGIE MUNTENIA 30.000 lei”, a transmis ANRE.