News

Cum vor arăta noile facturi la curent. Ce se întâmplă cu clienții Hidroelectrica

Facturile la energie vor fi standardizate, prima pagină urmând să conțină datele esențiale, potrivit anunțului ANRE de ultim moment.
04.02.2023 | 15:23
Cum vor arata noile facturi la curent Ce se intampla cu clientii Hidroelectrica
Facturi noi la curent. Foto: Pro TV
ADVERTISEMENT

Important de știut pentru toți românii, aceste facturi nu vor mai fi complicate, cu informații greu de înțeles, ca până acum.

Cum vor arăta noile facturi la curent

Potrivit noilor reglementări, pe prima pagină a facturii trebuie să apară datele importante, iar în anexă comparații cu ce am consumat anul trecut. Din păcate pentru clienții Hidroelectrica, facturile din primăvara lui 2022 ajung doar acum.

ADVERTISEMENT

ANRE le-a cerut tuturor furnizorilor să scoată din factură explicațiile suplimentare care sunt extrem de greu de înțeles de oameni. Vor fi vizibile doar date simple precum prețul unitar, cantitatea consumată, suma totală de plată și data scadenței.

Datele de contact ale furnizorului și informații referitoare la unde trebuie trimis indexul vor fi tot aici incluse. Restul informațiilor ”mai complicate” vor fi vizibile în anexă.

ADVERTISEMENT

”Am încercat să simplificăm cât am putut pe prima pagină, să nu apară foarte multe informaţii şi foarte multe informaţii complicate, în primul rând. Detaliile o să fie în anexă. Din mai vor veni primele facturi de acest tip, cu consumul din aprilie”, a transmis Zoltan Nagy, reprezentant ANRE, conform Stirile Pro TV.

Mai mult, românii au acum dreptul egal să plătească facturile în rate, la cerere, după ce furnizorii au întârziat luni de zile emiterea acestor facturi.

ADVERTISEMENT

”Am primit, am şi plătit-o între timp, le aştept pe următoarele. Au fost emise doar pentru luna mai. Dacă nu vin toate odată, putem să le plătim”, a explicat Daniel Marcu, client Hidroelectrica.

”Preferăm să avem o anumită ritmicitate, la o săptămână, două săptămâni, astfel încât să evităm pe cât posibil cererile de eşalonare, şi în acelaşi timp clientul să poată achita facturile şi să intrăm în normalitate.

ADVERTISEMENT

În măsura în care există solicitări multe de eşalonare, atunci încercăm să prelungim puţin procesul de facturare, astfel încât să poată fi suportabile aceste facturi”, a completat și Bogdan Badea, director general Hidroelectrica.

ADVERTISEMENT