Lucrările de execuție la drumul care ocolește orașul Giurgiu și ajunge direct la vama cu Bulgaria se află într-un stadiu avansat.
Un internaut a realizat o filmare aeriană cu lucrările la această șosea, construită având la bază o tehnologie utilizată în premieră în România în anii 2000.
Conform declarațiilor oficialilor din Ministerul Transporturilor, circulația rutieră ar putea fi deschisă pe acest drum, considerat ”prima autostradă nemțească din România”, până la finalul anului. Totul depinde de condițiile meteorologice.
Potrivit informațiilor Hotnews, drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei constă într-un un proiect de 5,72 km lungime. Vorbim de un drum realizat exclusiv din beton, care reprezintă ”prima autostradă nemțească din România”.
Denumirea aceasta a fost dată de un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Acesta a făcut aluzie la tehnologia folosită pentru construcția betonului.
”Este vorba despre un drum expres realizat din beton rutier, care se așterne printr-o turnare continuă. Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima dată în România. Cu ajutorul lor, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi”, declara în octombrie 2021 secretarul Irinel Scrioșteanu.
Proiectul rutier din Giurgiu a început în octombrie 2020. Cătălin Drulă, fostul ministru de la Transporturi estima în vară că drumul de aproape 6 kilometri ar putea fi terminat până la finalul anului 2021.
Această șosea este construită de firma austriacă PORR Construct contra sumei de 107 milioane de lei, fără TVA.
O analiză recentă a stadiului proiectului, realizată în această lună, i-a făcut pe specialiști să prognozeze că eventuala dare în folosință a drumului ar putea avea loc în acest an. Se pare că totul ține de noroc, constructorul având nevoie de vreme bună până la finalul lunii decembrie.
Secretarul de stat Scrioșteanu spunea că drumul ar putea fi dat în folosință pe 20 decembrie 2020, în condițiile în care vremea va ține cu muncitorii.
Fostul ministru al Transporturilor din Guvernul Cîțu, Cătălin Drulă, spunea în primăvară că noul drum va fi unul expres, cu 4 benzi, ”o premieră” după șoseaua București – Fundulea, un proiect eșuat în anii 90.
”Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș.
Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii ’90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU”, a spus ministrul Drulă, conform sursei citate.