Organizaţia Salvaţi Copiii a dat publicității un sondaj conform căruia mai mult de jumătate din copiii din țara noastră și peste trei sferturi din părinți și profesori consideră necesară redeschiderea școlilor.
Respectivul sondaj a fost făcut pe un eșantion neprobabilistic format din 8.193 de respondenţi, dintre care 648 sunt profesori, 1.734 – părinţi și 5.811 – copii. Perioada realizării acestuia este 7 – 30 decembrie.
Organizația a transmis un comunicat de presă conform căruia un procent de 78,4% dintre părinți și 73,1% dintre profesori cred că este necesară reluarea cursurilor cu prezență fizică.
Cadrele didactice și părinții școlarilor mai cred, într-un procent de 80,9 %, că este necesară refacerea programei școlare, dar este nevoie și măsuri de educaţie remedială (43,7%).
Nici copiii nu sunt mulțumiți de cursurile online. Un procent de 56,8% dintre aceștia dorind să se deschidă școlile. La polul opus, un procent de 23,5% dintre elevi, 14,2% dintre profesori și 12,7% dintre părinţi sunt de părere că orele trebuie ținute online. Restul celor întrebați s-au declarat nehotărâți.
Condițiile de siguranță igienico-sanitare constituie o condiție necesară pentru redeschiderea școlilor pentru un pocent de 83,5% dintre persoanele chestionate. 69,8% dintre cei care au răspuns vor asistență medicală în instituțiile de învățământ. 45,3% cred că este nevoie de reducerea numărului de elevi din clase, iar 44,8% sunt de părere că este necesară asigurarea transportului către și dinspre școală.
Cu privire la materia pe care cei mici o au de parcurs, un procent covârșitor dintre respondenți, 80,9%, cred că este nevoie de revizuirea programei și punerea accentului pe materia importantă. 43,7% dintre persoanele chestionate sunt de părere că elevii care nu au putut participa în mod real la cursurile online au nevoie de sprijin pentru recuperarea informațiilor, iar 10,2% dintre chestionați s-au declarat susținători ai prelungirii duratei cursurilor în acest an.
Salvați Copiii mai avertizează că „atât organizațiile care promovează drepturile copiilor și educația incluzivă, cât și specialiștii au atras în mod repetat atenția asupra faptului că este nevoie de o evaluare serioasă a impactului pe care l-au avut închiderea școlilor și accesul inegal la internet și tehnologie, recomandând ca profesorii să fie încurajați să evalueze rămânerile în urmă și să fundamenteze planuri de remediere pentru elevii care nu au avut sau au avut un acces limitat la învățarea on-line.
Orice amânare a acestor evaluări sau a implementării unor măsuri remediale adaptate nevoilor fiecărui elev și comunități școlare nu va face decât să adâncească pierderile de învățare, condamnând numeroși elevi din grupurile vulnerabile la insucces școlar și risc major de părăsire a școlii”.