O mașină electrică 100% românească a fost fabricată în Cluj. La început a fost un proiect ambițios, însă acum a devenit realitate. Mașina arată mai tare decât orice Tesla, are o autonomie generoasă, dar și un preț pe măsură.
Mașina electrică 100% românească face parte din startup-ul NewCar4Future. Vehiculul a primit deja numere de înmatriculare de teste și a fost omologată de RAR. Totodată a fost văzută și pe străzile orașului, iar designul este de-a dreptul uimitor.
Voicu Oprean, investitor principal NewCar4Future, fondator și CEO al AROBS, a vorbit despre mașina electrică 100% românescă. Este un vine devenit realitate, iar totul s-a întâmplat la Cluj Napoca.
Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), dar și cu alte firme și persoane pasionate. A fost îmbinat talentul, resursele de design, mecanică, electronică, dar și hardware și software.
„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), cu firme și persoane fizice pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos, dar și foarte concurențial.
În acest proiect am reușit să îmbinăm talente și resurse de design, inginerie mecanică, electrică și electronică, dar și hardware și software”, a declarat pentru Cluj24 Voicu Oprean, investitor principal NewCar4Future, fondator și CEO al AROBS.
Cât a costat întreaga investiție? Mașina electrică 100% românească a fost construită cu aproximativ 500.000 de euro. Iar planurile investitorilor sunt unele cât se poate de ambițioase.
Mai exact, în doi ani se dorește producția unei serii limitate de aproximativ 5 bucăți. Dar pentru ca acest lucru să devină realitate este nevoie de o sumă de aproape 20 de milioane de euro.
„Din momentul acordării finanțării, în doi ani ne propunem să producem o serie limitată de aproximativ 5 bucăți. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar fi necesară o sumă de aproximativ 20 de milioane de euro”, a precizat Adrian Donca, Business Development Manager al proiectului.
Ce mai trebuie să știm despre acest vehicul? Designul vorbește de la sine și întrece orice model Tesla, dar asta nu este tot. Mașina electrică din Cluj este realizată din fibră de carbon. Aceasta parte prinde o viteză maximă de 120 de kilometri pe oră și cântărește două t0ne.
La interior avem patru locuri, din piele ecologică, iar dacă stăm să ne raportăm la siguranță, mașina este ranforsată exact ca una de la cursele de raliuri. Bateriile de pe ea sunt românești și alimentează două motoare electrice.
Acestea sunt amplasate în roțile din spate. În ceea ce privește autonomia mașinii, aceasta are 300 de kilometri. Mașina mai are frână regenerativă, dar și un sistem de camere video cu două ecrane amplasate în bord, care înlocuiesc practic oglinzile laterale.