Zilele trecute a avut loc Evaluarea Națională de la clasele a patra și a șasea, o formă de examen prin care se urmărește evoluția elevilor în timpul școlii primare.
Începând de miercuri, toți elevii din București au revenit la ore cu prezență fizică, în urma deciziei Comitetului Muncipiului București pentru Situații de Urgență.
“Nu avem încă rezultate la evaluările naționale de la clasele a patra și a șasea, acestea abia au fost acum câteva zile.
Noi vom avea rezultate în câteva săptămâni, dar în fiecare an acestea au fost centralizate în septembrie, nu am înțeles de ce, dar o vom face acum în acest an, nu mai așteptăm până în toamnă, precum în ceilalți ani.
În fiecare an am spus că apreciez foarte mult ceea ce colegii meu reușesc să facă și eu nu aș reuși. Eu, de zeci de ani interacționez cu studenții, nu am experiență pe palierul de lucrul cu elevii mici, din învățământul pre-universitar, am întrebat colegi cu experiență care au lucrat zeci de ani în acest domeniu.
Referitor la subiectul de la evaluarea națională care a iscat o dezbatere publică, am vorbit și cu cei care au făcut subiectele.
Aceștia au dorit să facă evaluările mai apropiate de ceea ce ți se cere la testele PISA, când ai în față situații reale și trebuie să ai o abordare creativă.
De exemplu, dacă elevii care au câștigat concursuri internaționale de robotică, cum a fost cazul recent cu o anumită echipă, aceștia ar obține rezultate foarte bune la testele PISA.
Asta s-a dorit, să se obișnuiască elevii cu altfel de abordare. Acum că în sistem avem colegi reticenți la schimbare, asta este adevărat. Nu mi s-a părut nepotrivit subiectul.
Dorim să le aducem elevilor acele competențe care să îi ajute în viața reală, să stimulăm creativitatea, nu cred că e ceva nepotrivit.
Repet, spun acest lucru atât cât mă pricep și cât am aflat de la cei care au expertiză certificată în acest domeniu”, a declarat Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educației la Digi24.