NASA a reprogramat lansarea Telescopului Spațial James Webb. Va avea loc în ziua de Crăciun

NASA a anunțat că a modificat din nou ziua de lansare a Telescopului Spaţial James Webb (JWST). Evenimentul este programat acum pentru ziua Crăciunului, nu mai devreme de ora României 14:20.
24.12.2021 | 19:58
NASA a reprogramat lansarea Telescopului Spatial James Webb Va avea loc in ziua de Craciun

Pentru a treia oară în această lună, NASA a anunțat reprogramarea lansării Telescopului Spațial James Webb.

Cel mai puternic telescop care se lansează în spațiu urmează să decoleze, conform celor mai noi date, în ziua de Crăciun, după o întârziere cauzată de vremea nefavorabilă.

Telescopul spațial James Webb (JWST) se află pe platforma de lansare și urmează să decoleze sâmbătă, nu mai devreme de ora 14:20, ora României.

Lansarea Telescopului Spaţial James Webb va avea loc în ziua de Crăciun

Încă din 2018, omenirea așteaptă lansarea telescopului spațial James Webb, urmașul lui Hubble. Data de lansare a fost amânată de mai multe ori, după mai multe nereguli descoperite.

Într-o primă fază, evenimentul ar fi trebuit să aibă loc în 18 decembrie. A fost amânat pentru 22 decembrie, dar NASA a anunțat o nouă dată: 24 decembrie, scrie CNN. Cea mai recentă problemă invocată a fost o eroare de comunicație între observator și rachetă.

Ei bine, nici data de 24 decembrie nu a fost una cu noroc. Vântul puternic a amânat evenimentul. Acesta va avea loc acum, dacă nu vor apărea surprize neplăcute, pe 25 decembrie.

Telescopul James Webb a costat 10 miliarde de dolari. El așteaptă să fie lansat la bordul rachetei Ariane din baza Kourou a Agenției Spațiale Europene aflată în Guyana Franceză. Telescopul a fost montat în vârful rachetei sâmbăta trecută.

În timpul unei conferințe de presă de marți, 21 decembrie, oficialii NASA au spus că racheta și telescopul sunt în stare bună și că singura problemă persistentă, deși tolerabilă, a fost o întârziere intermitentă a comunicării între cele două.

James Webb, cel mai mare și mai puternic telescop trimis vreodată în spațiu

Odată lansat, James Webb va primi titlul de cel mai mare și mai puternic telescop trimis vreodată în spațiu.

Grație îmbunătățirilor în raport cu Hubble, Webb va detecta obiecte mult mai vechi și mai depărtate decât precedentul telescop.

Noul telescop va fi primul cu care se vor putea observa cele mai îndepărtate galaxii și cu ajutorul căruia oamenii de știință își vor face o idee despre cum arăta universul la doar 100 de milioane de ani după Big Bang.

Cu ajutorul luminii infraroșii, Webb va putea să privească dincolo de norii de praf stelar prin care Hubble nu poate să vadă. Se va putea studia mai bine cum s-au format stelele și planetele.

Oamenii de știință se așteaptă ca noile funcțiuni ale telescopului să le permită să studieze atmosfera planetelor îndepărtate, în speranța că vor depista semne de viață.

Caroline Harmer, șefa de științe spațiale la Agenția Spațială din Marea Britanie, a declarat că ”Telescopul spațial James Webb va fi cel mai puternic și complex telescop lansat vreodată”.